Mnisi, są te cztery strumienie zasług,
strumienie korzystnego, zasilania szczęścia – niebiańskie,
dojrzewające w szczęściu, sprzyjające niebiosom – prowadzące
do tego co się sobie życzy, pragnie i co miłe, do własnego dobra
i szczęścia. Jakie cztery?
Tu, szlachetny uczeń posiada
niezachwianą wiarę w Tathagatę w taki sposób: 'Zrealizowany jest
arahatem, doskonale przebudzonym, spełnionym w prawdziwej wiedzy i
prowadzeniu się, pomyślnym, znawcą światów, nieprzewyższonym
przywódcą osób do opanowania, nauczycielem bogów i ludzi,
Przebudzonym, Zrealizowanym'. To pierwszy strumień zasług.
Tu, szlachetny uczeń posiada
niezachwianą wiarę w Dhammę, w taki sposób: 'Dhamma jest dobrze
wyłożona przez Zrealizowanego, widzialna tutaj i teraz a nie (po
upływie czasu) zapraszająca do wglądu, naprowadzająca,
doświadczana przez mądrych dla każdego osobiście'. To drugi
strumień zasług.
Tu, szlachetny uczeń posiada
niezachwianą wiarę w Zgromadzenie, w taki sposób: 'Zgromadzenie
uczniów Zrealizowanego praktykuje w dobry sposób, praktykuje w
uczciwy sposób, praktykuje w prawdziwy sposób, praktykuje w
odpowiedni sposób; mianowicie, cztery pary osób, osiem typów
jednostek – to Zgromadzenie uczniów Zrealizowanego jest godne
darów, godne gościnności, godne podarunków, godne ukłonu z
szacunkiem, nieprzewyższone pole zasług dla świata'. To trzeci
strumień zasług.
Tu, szlachetny uczeń posiada moralne
zachowanie jako niezłomne, niezdarte, nienaganne, niezagmatwane,
uwalniające, chwalone przez mądrych, wolne od chciwości, wiodące
do koncentracji'. To czwarty strumień zasług.
Takie są te cztery strumienie zasług,
strumienie korzystnego, zasilania szczęścia – niebiańskie,
dojrzewające w szczęściu, sprzyjające niebiosom – prowadzące
do tego co się sobie życzy, pragnie i co miłe, do własnego dobra
i szczęścia.
Kiedy ma wiarę w Tathagatę,
niezachwianą i dobrze ustanowioną,
i moralne zachowanie co dobre,
kochane przez szlachetnych i chwalone;
kiedy ma wiarę w Zgromadzenie
i jego pogląd jest właściwy,
mówią o nim, że nie jest biedny,
że nie przeżył życia na próżno.
Zatem inteligentny człowiek,
pamiętając Naukę Buddy,
powinien skłaniać się do wiary i
moralnego zachowania,
pewności i wizji Dhammy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.