Mnisi, jest te pięć elementów
ucieczki. Jakie pięć?
Tu, kiedy mnich skierowuje uwagę na
zmysłowe przyjemności, jego umysł nie skłania się do nich,
stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nich. Ale
kiedy skierowuje uwagę na wyrzeczenie, jego umysł skłania się do
niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na
nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze
wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od zmysłowych
przyjemności. I jest wolny od skaz niosących stres i gorączkę,
które powstają ze zmysłowymi przyjemnościami jako warunkiem. To
deklaruje się jako ucieczka ze zmysłowych przyjemności.
I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę
na złą wolę, jego umysł nie skłania się do niej, stając się
spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Ale kiedy
skierowuje uwagę na dobrą wolę, jego umysł skłania się do niej,
stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Jego
umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze wyłoniony,
dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od złej woli. I jest wolny od
skaz niosących stres i gorączkę, które powstają ze złą wolą
jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka ze złej woli.
I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę
na krzywdzenie, jego umysł nie skłania się do niego, stając się
spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nim. Ale kiedy
skierowuje uwagę na nie-krzywdzenie, jego umysł skłania się do
niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na
nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze
wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od krzywdzenia. I
jest wolny od skaz niosących stres i gorączkę, które powstają z
krzywdzeniem jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka z
krzywdzenia.
I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę
na materię, jego umysł nie skłania się do niej, stając się
spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Ale kiedy
skierowuje uwagę na niematerialne, jego umysł skłania się do
niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na
nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze
wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od materii. I jest
wolny od skaz, niosących stres i gorączkę, które powstają z
materią jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka z materii.
I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę
na osobowość, jego umysł nie skłania się do niej, stając się
spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Ale kiedy
skierowuje uwagę na wstrzymanie osobowości, jego umysł skłania
się do niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i
zogniskowanym na nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze
rozwinięty, dobrze wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany
od osobowości. I jest wolny od skaz, niosących stres i gorączkę,
które powstają z osobowością jako warunkiem. To deklaruje się
jako ucieczka osobowości.
Rozmiłowanie w zmysłowych
przyjemnościach nie zalega u niego; rozmiłowanie w złej woli nie
zalega u niego; rozmiłowanie w krzywdzeniu nie zalega u niego;
rozmiłowanie w materii nie zalega u niego; rozmiłowanie w
osobowości nie zalega u niego. Ponieważ jest on bez dogłębnych
tendencji do rozmiłowania się w zmysłowych przyjemnościach,
rozmiłowania się w złej woli, rozmiłowania się w krzywdzeniu,
rozmiłowania się w materii, rozmiłowania się w osobowości, jest
nazywany mnichem pozbawionym dogłębnych tendencji. Odciął on
pragnienie, zerwał pęto, i przez pełne przebicie się przez
wyobrażenie, wypracował koniec cierpienia. Takie, mnisi, jest te
pięć elementów ucieczki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.