Przy pewnej okazji, Zrealizowany
mieszkał w Savatthi w Gaju Tikandaki. Tam Zrealizowany odezwał się
do mnichów tak: „Mnisi!” „Czcigodny panie”, odpowiedzieli ci
mnisi. Zrealizowany rzekł to:
„Mnisi, dobrze jest dla mnicha, od
czasu do czasu trwać postrzegając odpychające w nieodpychającym.
Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać postrzegając
nieodpychające w odpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do
czasu trwać postrzegając odpychające zarówno w nieodpychającym
jaki i w odpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu
trwać postrzegając nieodpychające zarówno w odpychającym jak i w
nieodpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać w
równowadze, uważnie i jasno postrzegając, odwróciwszy się
zarówno od odpychającego jak i nieodpychającego.
A dla jakich korzyści mnich powinien
trwać postrzegając odpychające w nieodpychającym? 'Niech
pożądanie nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących
pożądanie!': dla tej korzyści mnich powinien trwać postrzegając
odpychające w nieodpychającym.
A dla jakich korzyści mnich powinien
trwać postrzegając nieodpychające w odpychającym? 'Niech
nienawiść nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących
nienawiść!': dla tej korzyści mnich powinien trwać postrzegając
nieodpychające w odpychającym.
A dla jakich korzyści mnich powinien
trwać postrzegając odpychające zarówno w nieodpychającym jaki i
w odpychającym? 'Niech pożądanie nie powstanie u mnie, wobec
rzeczy prowokujących pożądanie, ani niech nienawiść nie
powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących nienawiść!': dla tej
korzyści mnich powinien trwać postrzegając odpychające zarówno
w nieodpychającym jaki i w odpychającym.
A dla jakich korzyści mnich powinien
trwać postrzegając nieodpychające zarówno w odpychającym jak i w
nieodpychającym? 'Niech nienawiść nie powstanie u mnie, wobec
rzeczy prowokujących nienawiść ani niech pożądanie nie powstanie
u mnie, wobec rzeczy prowokujących pożądanie!': dla tej korzyści
mnich powinien trwać postrzegając nieodpychające zarówno w
odpychającym jak i w nieodpychającym.
A dla jakich korzyści mnich powinien
trwać uważnie i jasno postrzegając, odwróciwszy się zarówno od
odpychającego jak i nieodpychającego? 'Niech w ogóle żadne
pożądanie nie powstanie u mnie nigdzie w żaden sposób wobec
rzeczy prowokujących pożądanie! Niech w ogóle żadna nienawiść
nie powstanie u mnie nigdzie w żaden sposób wobec rzeczy
prowokujących nienawiść! Niech w ogóle żadne złudzenie nie
powstanie u mnie nigdzie w żaden sposób wobec rzeczy prowokujących
złudzenie!': dla tej korzyści mnich powinien trwać uważnie i
jasno postrzegając, odwróciwszy się zarówno od odpychającego jak
i nieodpychającego”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.