Mnisi, jest tych sześć przedmiotów
dla rekolekcji. Jakie sześć?
Tu, mnisi, szlachetny uczeń wspomina
Tathagatę w taki sposób: 'Zrealizowany jest arahatem, doskonale
przebudzonym, spełnionym w prawdziwej wiedzy i prowadzeniu się,
pomyślnym, znawcą światów, nieprzewyższonym przywódcą osób do
opanowania, nauczycielem bogów i ludzi, Przebudzonym,
Zrealizowanym'. Kiedy szlachetny uczeń wspomina Tathagatę, przy tej
okazji jego umysł nie ulega obsesji pożądania, nienawiści, czy
złudzenia; przy tej okazji jego umysł jest po prostu prawy, bazując
na Tathagacie. Oddalił się od chciwości, uwolnił się od niej,
wydostał się z niej. „Chciwość”, mnisi, jest desygnacją na
pięć obiektów zmysłowej przyjemności. Uczyniwszy to swoją bazą,
pewne istoty tutaj, są oczyszczane w ten sposób.
I znów, szlachetny uczeń wspomina
Dhammę, w taki sposób: 'Dhamma jest dobrze wyłożona przez
Zrealizowanego, widzialna tutaj i teraz a nie (po upływie czasu)
zapraszająca do wglądu, naprowadzająca, doświadczana przez
mądrych dla każdego osobiście'. Kiedy szlachetny uczeń wspomina
Dhammę, przy tej okazji jego umysł nie ulega obsesji pożądania,
nienawiści, czy złudzenia; przy tej okazji jego umysł jest po
prostu prawy, bazując na Dhammie. Oddalił się od chciwości,
uwolnił się od niej, wydostał się z niej. „Chciwość”,
mnisi, jest desygnacją na pięć obiektów zmysłowej przyjemności.
Uczyniwszy to swoją bazą, pewne istoty tutaj, są oczyszczane w ten
sposób.
I znów, szlachetny uczeń wspomina
Zgromadzenie, w taki sposób: 'Zgromadzenie uczniów Zrealizowanego
praktykuje w dobry sposób, praktykuje w uczciwy sposób, praktykuje
w prawdziwy sposób, praktykuje w odpowiedni sposób; mianowicie,
cztery pary osób, osiem typów jednostek – to Zgromadzenie uczniów
Zrealizowanego jest godne darów, godne gościnności, godne
podarunków, godne ukłonu z szacunkiem, nieprzewyższone pole zasług
dla świata'. Kiedy szlachetny uczeń wspomina Zgromadzenie, przy tej
okazji jego umysł nie ulega obsesji pożądania, nienawiści, czy
złudzenia; przy tej okazji jego umysł jest po prostu prawy, bazując
na Zgromadzeniu. Oddalił się od chciwości, uwolnił się od niej,
wydostał się z niej. „Chciwość”, mnisi, jest desygnacją na
pięć obiektów zmysłowej przyjemności. Uczyniwszy to swoją bazą,
pewne istoty tutaj, są oczyszczane w ten sposób.
I znów, szlachetny uczeń wspomina
swoje własne moralne zachowanie jako niezłomne, niezdarte,
nienaganne, niezagmatwane, uwalniające, chwalone przez mądrych,
wolne od chciwości, wiodące do koncentracji'. Kiedy szlachetny
uczeń wspomina swoją moralność, przy tej okazji jego umysł nie
ulega obsesji pożądania, nienawiści, czy złudzenia; przy tej
okazji jego umysł jest po prostu prawy, bazując na moralności.
Oddalił się od chciwości, uwolnił się od niej, wydostał się z
niej. „Chciwość”, mnisi, jest desygnacją na pięć obiektów
zmysłowej przyjemności. Uczyniwszy to swoją bazą, pewne istoty
tutaj, są oczyszczane w ten sposób.
I znów, szlachetny uczeń wspomina
swoją własną szczodrość w taki sposób: 'To prawdziwie moje
szczęście i zysk, że w populacji uległej obsesji splamienia
skąpstwem, przebywam w domu z umysłem wolnym od splamienia
skąpstwem, szczodry, o otwartych rękach, ciesząc się rezygnacją,
poświęcając się charytatywności, ciesząc się dawaniem i
dzieleniem się'. Kiedy szlachetny uczeń wspomina swoją szczodrość,
przy tej okazji jego umysł nie ulega obsesji pożądania,
nienawiści, czy złudzenia; przy tej okazji jego umysł jest po
prostu prawy, bazując na szczodrości. Oddalił się od chciwości,
uwolnił się od niej, wydostał się z niej. „Chciwość”,
mnisi, jest desygnacją na pięć obiektów zmysłowej przyjemności.
Uczyniwszy to swoją bazą, pewne istoty tutaj, są oczyszczane w ten
sposób.
I znów, szlachetny uczeń wspomina
bogów w taki sposób: 'Są bogowie Czterech Wielkich Króli, bogowie
Tavatimsa, bogowie Yama, bogowie Tusita, bogowie rozmiłowani w
kreacji, bogowie kontrolujący kreacje innych, bogowie towarzystwa
Brahmy, i są wciąż jeszcze wyżsi bogowie. Ja także mam taką
wiarę jaką posiadali ci bogowie, z powodu której, kiedy przeminęli
w tym miejscu, odrodzili się tam. Ja także mam taką moralność
jaką posiadali ci bogowie, z powodu której, kiedy przeminęli w tym
miejscu, odrodzili się tam. Ja także mam taką uczoność jaką
posiadali ci bogowie, z powodu której, kiedy przeminęli w tym
miejscu, odrodzili się tam. Ja także mam taką szczodrość jaką
posiadali ci bogowie, z powodu której, kiedy przeminęli w tym
miejscu, odrodzili się tam. Ja także mam taką mądrość jaką
posiadali ci bogowie, z powodu której, kiedy przeminęli w tym
miejscu, odrodzili się tam'. Kiedy szlachetny uczeń wspomina wiarę,
moralność, uczoność, szczodrość i mądrość u siebie i u tych
bogów, przy tej okazji jego umysł nie ulega obsesji pożądania,
nienawiści, czy złudzenia; przy tej okazji jego umysł jest po
prostu prawy, bazując na bogach. Oddalił się od chciwości,
uwolnił się od niej, wydostał się z niej. „Chciwość”,
mnisi, jest desygnacją na pięć obiektów zmysłowej przyjemności.
Uczyniwszy to swoją bazą, pewne istoty tutaj, są oczyszczane w ten
sposób.
To mnisi, jest sześć przedmiotów dla
rekolekcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.