Przy pewnej okazji Zrealizowany
mieszkał w Savatthi w Gaju Jeta w Parku Anathapindiki. Przy tej
okazji matka i syn, będąc odpowiednio mniszką i mnichem,
rozpoczęli sezon deszczowy w Savatthi. Często chcieli się widzieć,
matka często chciała widzieć swego syna, a syn swoją matkę.
Ponieważ często widywali jeden drugiego, uformowała się więź, z
powodu uformowania więzi, powstała intymność, z uwagi na tą
intymności, pożądanie znalazło drogę. Z umysłami pochwyconymi
przez pożądanie, bez rezygnacji z treningu i zdeklarowania swojej
słabości, zaangażowali się w stosunek seksualny. Wtedy liczni
mnisi podeszli do Zrealizowanego i zdali mu sprawę z tego co się
stało.
Mnisi, czy ten głupi człowiek myśli:
'Matka nie zakocha się w synu, czy syn w matce?' Mnisi, nie widzę
żadnej innej formy, tak prowokującej pożądanie, zmysłowej,
oszałamiającej, zniewalającej, wywołującej miłość i tak
wielkiej przeszkody w osiągnięciu najwyższego bezpieczeństwa od
niewoli, jak materialna forma kobiety. Istoty pożądające tej formy
– głodne i przywiązane do niej, rozkochane i ślepo nią
zaabsorbowane – smucą się przez długi czas pod kontrolą
kobiecej formy.
Nie widzę żadnego innego dźwięku,
tak prowokującego pożądanie, zmysłowego, oszałamiającego,
zniewalającego, wywołującego miłość i tak wielkiej przeszkody w
osiągnięciu najwyższego bezpieczeństwa od niewoli, jak dźwięk
kobiety. Istoty pożądające tego dźwięku – głodne i
przywiązane do niego, rozkochane i ślepo nim zaabsorbowane –
smucą się przez długi czas pod kontrolą kobiecego dźwięku.
Nie widzę żadnego innego zapachu, tak
prowokującego pożądanie, zmysłowego, oszałamiającego,
zniewalającego, wywołującego miłość i tak wielkiej przeszkody w
osiągnięciu najwyższego bezpieczeństwa od niewoli, jak zapach
kobiety. Istoty pożądające tego zapachu – głodne i przywiązane
do niego, rozkochane i ślepo nim zaabsorbowane – smucą się przez
długi czas pod kontrolą kobiecego zapachu.
Nie widzę żadnego innego smaku, tak
prowokującego pożądanie, zmysłowego, oszałamiającego,
zniewalającego, wywołującego miłość i tak wielkiej przeszkody w
osiągnięciu najwyższego bezpieczeństwa od niewoli, jak smak
kobiety. Istoty pożądające tego smaku – głodne i przywiązane
do niego, rozkochane i ślepo nim zaabsorbowane – smucą się przez
długi czas pod kontrolą kobiecego smaku.
Nie widzę żadnego innego dotyku, tak
prowokującego pożądanie, zmysłowego, oszałamiającego,
zniewalającego, wywołującego miłość i tak wielkiej przeszkody w
osiągnięciu najwyższego bezpieczeństwa od niewoli, jak dotyk
kobiety. Istoty pożądające tego dotyku – głodne i przywiązane
do niego, rozkochane i ślepo nim zaabsorbowane – smucą się przez
długi czas pod kontrolą kobiecego dotyku.
Mnisi, gdy chodzi, kobieta wprawia w
obsesję umysł mężczyzny; gdy stoi, kobieta wprawia w obsesję
umysł mężczyzny; gdy siedzi, kobieta wprawia w obsesję umysł
mężczyzny; gdy leży, kobieta wprawia w obsesję umysł mężczyzny;
gdy się śmieje, kobieta wprawia w obsesję umysł mężczyzny; gdy
spuchnięta, wtedy również kobieta wprawia w obsesję umysł
mężczyzny. Nawet gdy martwa kobieta wprawia w obsesję umysł
mężczyzny. Jeżeli, mnisi można by słusznie powiedzieć o
czymkolwiek: „Totalna pułapka Mary”, to dokładnie o kobiecie
można by to powiedzieć.
Można by rozmawiać z wrogim mordercą,
można by rozmawiać ze złym duchem,
można by nawet podejść do żmii
której ukąszenie oznacza pewną
śmierć;
ale z kobietą sam na sam,
nigdy nie powinno się rozmawiać.
Wiążą one tego kogo umysł jest
pomieszany
spojrzeniem i uśmiechem,
ich ubraniem w nieładzie,
i łagodną mową.
Nie jest bezpiecznie zbliżyć się do
takiej osoby
choćby była spuchnięta i martwa.
Te pięć obiektów zmysłowej
przyjemności
widziane są w kobiecym ciele:
materialne formy, dźwięki, i zapachy
i również rozkoszne dotyki.
Ci co unoszeni przez powódź
zmysłowości,
którzy w pełni nie rozumieją
zmysłowych przyjemności
są pogrążeni głęboko w samsarze,
czasie,
destynacji, i kolejnych egzystencjach.
Ale ci, którzy w pełni rozumieją
zmysłowe przyjemności,
żyją bez gorączki z żadnej strony.
Osiągnąwszy wyczerpanie skaz,
podczas gdy w świecie, wyszli poza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.