Mnisi, są cztery rodzaje osób w
świecie. Jakie cztery?
Tu, mnich wkracza i trwa w pewnym
spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na wstrzymanie
osobowości. Gdy to czyni, jego umysł nie zwraca się ku temu, nie
uzyskuje przekonania, nie staje się stabilnym i skupionym na tym.
Nie można oczekiwać od tego mnicha, by osiągnął wstrzymanie
osobowości. Załóżmy, że człowiek trzymałby gałąź ręką
posmarowaną klejem. Jego ręka przylgnęłaby do niej, przywiązała
się do niej, i byłaby do niej przymocowana. Tak też, mnich wkracza
i trwa w pewnym spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na
wstrzymanie osobowości. Gdy to czyni, jego umysł nie zwraca się ku
temu, nie uzyskuje przekonania, nie staje się stabilnym i skupionym
na tym. Nie można oczekiwać od tego mnicha, by osiągnął
wstrzymanie osobowości.
Tu, mnich wkracza i trwa w pewnym
spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na wstrzymanie
osobowości. Gdy to czyni, jego umysł zwraca się ku temu, uzyskuje
przekonanie, staje się stabilnym i skupionym na tym. Można
oczekiwać od tego mnicha, że osiągnie wstrzymanie osobowości.
Załóżmy, że człowiek trzymałby gałąź czystą ręką. Jego
ręka nie przylgnęłaby do niej, nie przywiązała się do niej, i
nie byłaby do niej przymocowana. Tak też, mnich wkracza i trwa w
pewnym spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na wstrzymanie
osobowości. Gdy to czyni, jego umysł zwraca się ku temu, uzyskuje
przekonanie, staje się stabilnym i skupionym na tym. Można
oczekiwać od tego mnicha, że osiągnie wstrzymanie osobowości.
Tu, mnich wkracza i trwa w pewnym
spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na rozbicie
ignorancji. Gdy to czyni, jego umysł nie zwraca się ku temu, nie
uzyskuje przekonania, nie staje się stabilnym i skupionym na tym.
Nie można oczekiwać od tego mnicha, by rozbił ignorancję.
Załóżmy, że byłby wieloletni zbiornik wodny. Człowiek zamknąłby
jego wloty dopływu i otworzyłby wyloty odpływu, i odpowiedni
deszcz by nie spadł. W takim przypadku, nie można oczekiwać że
ten zbiornik uległ zniszczeniu. Tak też, mnich wkracza i trwa w
pewnym spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na rozbicie
ignorancji. Gdy to czyni, jego umysł nie zwraca się ku temu, nie
uzyskuje przekonania, nie staje się stabilnym i skupionym na tym.
Nie można oczekiwać od tego mnicha, by rozbił ignorancję.
Tu, mnich wkracza i trwa w pewnym
spokojnym wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na rozbicie
ignorancji. Gdy to czyni, jego umysł zwraca się ku temu, uzyskuje
przekonanie, staje się stabilnym i skupionym na tym. Można
oczekiwać od tego mnicha, że rozbije ignorancję. Załóżmy, że
byłby wieloletni zbiornik wodny. Człowiek otworzyłby jego wloty
dopływu i zamknąłby ujścia odpływu, i spadłby odpowiedni
deszcz. W takim przypadku, można oczekiwać że ten zbiornik ulegnie
zniszczeniu. Tak też, mnich wkracza i trwa w pewnym spokojnym
wyzwoleniu umysłu. Skierowuje uwagę na rozbicie ignorancji. Gdy to
czyni, jego umysł zwraca się ku temu, uzyskuje przekonanie, staje
się stabilnym i skupionym na tym. Można oczekiwać od tego mnicha,
że rozbije ignorancję.
Takie, mnisi, są te cztery rodzaje
osób.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.