AN IV, 162
Mnisi, są te cztery sposoby praktyki.
Jakie cztery? Praktyka która jest bolesna z powolną bezpośrednią
wiedzą; praktyka która jest bolesna z szybką bezpośrednią
wiedzą; praktyka która jest przyjemna z powolną bezpośrednią
wiedzą; praktyka która jest przyjemna z szybką bezpośrednią
wiedzą.
A jaka jest, mnisi, praktyka która
jest bolesna z powolną bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury
jest mocno skłonny do pożądania i często doświadcza bólu i
smutku zrodzonego z pożądania. Z natury jest mocno skłonny do
nienawiści i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego z
nienawiści. Z natury jest mocno skłonny do złudzenia i często
doświadcza bólu i smutku zrodzonego ze złudzenia. Te pięć
zdolności powstaje u niego osłabione: zdolność wiary, zdolność
energii, zdolność uważności, zdolność koncentracji, i zdolność
mądrości. Ponieważ te pięć zdolności jest u niego osłabionych,
powolnie osiąga bezpośredni warunek na wyczerpanie skaz. To jest
nazywane praktyką która jest bolesna z powolną bezpośrednią
wiedzą.
A jaka jest, mnisi, praktyka która
jest bolesna z szybką bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury
jest mocno skłonny do pożądania i często doświadcza bólu i
smutku zrodzonego z pożądania. Z natury jest mocno skłonny do
nienawiści i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego z
nienawiści. Z natury jest mocno skłonny do złudzenia i często
doświadcza bólu i smutku zrodzonego ze złudzenia. Te pięć
zdolności powstaje u niego dominująco: zdolność wiary, zdolność
energii, zdolność uważności, zdolność koncentracji, i zdolność
mądrości. Ponieważ te pięć zdolności jest u niego dominujące,
szybko osiąga bezpośredni warunek na wyczerpanie skaz. To jest
nazywane praktyką która jest bolesna z szybką bezpośrednią
wiedzą.
A jaka jest, mnisi, praktyka która
jest przyjemna z powolną bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury
nie jest mocno skłonny do pożądania i nie doświadcza często
bólu i smutku zrodzonego z pożądania. Z natury nie jest mocno
skłonny do nienawiści i nie doświadcza często bólu i smutku
zrodzonego z nienawiści. Z natury nie jest mocno skłonny do
złudzenia i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego ze
złudzenia. Te pięć zdolności powstaje u niego osłabione:
zdolność wiary, zdolność energii, zdolność uważności,
zdolność koncentracji, i zdolność mądrości. Ponieważ te pięć
zdolności jest u niego osłabionych, powolnie osiąga bezpośredni
warunek na wyczerpanie skaz. To jest nazywane praktyką która jest
przyjemna z powolną bezpośrednią wiedzą.
A jaka jest, mnisi, praktyka która
jest przyjemna z szybką bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury
nie jest mocno skłonny do pożądania i nie doświadcza często
bólu i smutku zrodzonego z pożądania. Z natury nie jest mocno
skłonny do nienawiści i nie doświadcza często bólu i smutku
zrodzonego z nienawiści. Z natury nie jest mocno skłonny do
złudzenia i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego ze
złudzenia. Te pięć zdolności powstaje u niego dominująco:
zdolność wiary, zdolność energii, zdolność uważności,
zdolność koncentracji, i zdolność mądrości. Ponieważ te pięć
zdolności jest u niego dominujące, szybko osiąga bezpośredni
warunek na wyczerpanie skaz. To jest nazywane praktyką która jest
przyjemna z szybką bezpośrednią wiedzą.
Takie, mnisi, są te cztery sposoby
praktyki.
AN IV, 166
Mnisi, są te cztery sposoby praktyki.
Jakie cztery? Praktyka która jest bolesna z powolną bezpośrednią
wiedzą; praktyka która jest bolesna z szybką bezpośrednią
wiedzą; praktyka która jest przyjemna z powolną bezpośrednią
wiedzą; praktyka która jest przyjemna z szybką bezpośrednią
wiedzą.
Sposób praktyki, który jest bolesny z
powolną bezpośrednią wiedzą wiedzą, jest deklarowany jako będący
podrzędnym z obu powodów: ponieważ jest bolesny i ponieważ
bezpośrednia wiedza jest powolna. Ten sposób praktyki jest
deklarowany jako będący podrzędnym z obu powodów.
Sposób praktyki, który jest bolesny z
szybką bezpośrednią wiedzą wiedzą, jest deklarowany jako będący
podrzędnym z powodu swej bolesności.
Sposób praktyki, który jest przyjemny
z powolną bezpośrednią wiedzą, jest deklarowany jako będący
podrzędnym z powodu swej powolności.
Sposób praktyki, który jest przyjemny
z szybką bezpośrednią wiedzą wiedzą, jest deklarowany jako
będący nadrzędnym z obu powodów: ponieważ praktyka jest
przyjemna i ponieważ bezpośrednia wiedza jest szybka. Ten sposób
praktyki jest deklarowany jako będący nadrzędnym z obu powodów.
Takie, mnisi, są te cztery sposoby
praktyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.