czwartek, 9 maja 2013

Sposoby praktyki


AN IV, 162

Mnisi, są te cztery sposoby praktyki. Jakie cztery? Praktyka która jest bolesna z powolną bezpośrednią wiedzą; praktyka która jest bolesna z szybką bezpośrednią wiedzą; praktyka która jest przyjemna z powolną bezpośrednią wiedzą; praktyka która jest przyjemna z szybką bezpośrednią wiedzą.

A jaka jest, mnisi, praktyka która jest bolesna z powolną bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury jest mocno skłonny do pożądania i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego z pożądania. Z natury jest mocno skłonny do nienawiści i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego z nienawiści. Z natury jest mocno skłonny do złudzenia i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego ze złudzenia. Te pięć zdolności powstaje u niego osłabione: zdolność wiary, zdolność energii, zdolność uważności, zdolność koncentracji, i zdolność mądrości. Ponieważ te pięć zdolności jest u niego osłabionych, powolnie osiąga bezpośredni warunek na wyczerpanie skaz. To jest nazywane praktyką która jest bolesna z powolną bezpośrednią wiedzą.

A jaka jest, mnisi, praktyka która jest bolesna z szybką bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury jest mocno skłonny do pożądania i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego z pożądania. Z natury jest mocno skłonny do nienawiści i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego z nienawiści. Z natury jest mocno skłonny do złudzenia i często doświadcza bólu i smutku zrodzonego ze złudzenia. Te pięć zdolności powstaje u niego dominująco: zdolność wiary, zdolność energii, zdolność uważności, zdolność koncentracji, i zdolność mądrości. Ponieważ te pięć zdolności jest u niego dominujące, szybko osiąga bezpośredni warunek na wyczerpanie skaz. To jest nazywane praktyką która jest bolesna z szybką bezpośrednią wiedzą.

A jaka jest, mnisi, praktyka która jest przyjemna z powolną bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury nie jest mocno skłonny do pożądania i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego z pożądania. Z natury nie jest mocno skłonny do nienawiści i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego z nienawiści. Z natury nie jest mocno skłonny do złudzenia i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego ze złudzenia. Te pięć zdolności powstaje u niego osłabione: zdolność wiary, zdolność energii, zdolność uważności, zdolność koncentracji, i zdolność mądrości. Ponieważ te pięć zdolności jest u niego osłabionych, powolnie osiąga bezpośredni warunek na wyczerpanie skaz. To jest nazywane praktyką która jest przyjemna z powolną bezpośrednią wiedzą.

A jaka jest, mnisi, praktyka która jest przyjemna z szybką bezpośrednią wiedzą? Tu, ktoś z natury nie jest mocno skłonny do pożądania i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego z pożądania. Z natury nie jest mocno skłonny do nienawiści i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego z nienawiści. Z natury nie jest mocno skłonny do złudzenia i nie doświadcza często bólu i smutku zrodzonego ze złudzenia. Te pięć zdolności powstaje u niego dominująco: zdolność wiary, zdolność energii, zdolność uważności, zdolność koncentracji, i zdolność mądrości. Ponieważ te pięć zdolności jest u niego dominujące, szybko osiąga bezpośredni warunek na wyczerpanie skaz. To jest nazywane praktyką która jest przyjemna z szybką bezpośrednią wiedzą.

Takie, mnisi, są te cztery sposoby praktyki.

AN IV, 166

Mnisi, są te cztery sposoby praktyki. Jakie cztery? Praktyka która jest bolesna z powolną bezpośrednią wiedzą; praktyka która jest bolesna z szybką bezpośrednią wiedzą; praktyka która jest przyjemna z powolną bezpośrednią wiedzą; praktyka która jest przyjemna z szybką bezpośrednią wiedzą.

Sposób praktyki, który jest bolesny z powolną bezpośrednią wiedzą wiedzą, jest deklarowany jako będący podrzędnym z obu powodów: ponieważ jest bolesny i ponieważ bezpośrednia wiedza jest powolna. Ten sposób praktyki jest deklarowany jako będący podrzędnym z obu powodów.

Sposób praktyki, który jest bolesny z szybką bezpośrednią wiedzą wiedzą, jest deklarowany jako będący podrzędnym z powodu swej bolesności.

Sposób praktyki, który jest przyjemny z powolną bezpośrednią wiedzą, jest deklarowany jako będący podrzędnym z powodu swej powolności.

Sposób praktyki, który jest przyjemny z szybką bezpośrednią wiedzą wiedzą, jest deklarowany jako będący nadrzędnym z obu powodów: ponieważ praktyka jest przyjemna i ponieważ bezpośrednia wiedza jest szybka. Ten sposób praktyki jest deklarowany jako będący nadrzędnym z obu powodów.

Takie, mnisi, są te cztery sposoby praktyki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.