SN 35: 79
Wtedy pewien mnich podszedł do
Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział do
niego: „Czcigodny panie, czy jest tu jedna rzecz przez porzucenie
której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza
powstaje?” „Jest jedna rzecz, mnichu, przez porzucenie której
ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”.
„Ale czcigodny panie, co jest tą jedną rzeczą?” „Ignorancja,
mnichu, jest tą jedną rzeczą przez porzucenie której ignorancja
jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”.
„Ale czcigodny panie, jak mnich
powinien wiedzieć, jak powinien widzieć, by ignorancja została
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstała?” „Mnichu,
kiedy mnich zna i widzi oko jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi
materialne formy jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez
niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy zna i widzi świadomość oka
jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa
wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt oka jako nietrwały,
ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem oka,
jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa
wiedza powstaje.
Kiedy mnich zna i widzi ucho jako
nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza
powstaje. Kiedy zna i widzi dźwięki jako nietrwałe, ignorancja
jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i
widzi świadomość ucha jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona
przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt
ucha jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i
prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem ucha, jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy mnich zna i widzi nos jako
nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza
powstaje. Kiedy zna i widzi zapachy jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi
świadomość nosa jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez
niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt nosa
jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa
wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z
kontaktem nosa, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez
niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy mnich zna i widzi język jako
nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza
powstaje. Kiedy zna i widzi smaki jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi
świadomość języka jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona
przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt
języka jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i
prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem języka, jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy mnich zna i widzi ciało jako
nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza
powstaje. Kiedy zna i widzi dotyki jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi
świadomość ciała jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona
przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt
ciała jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i
prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem ciała, jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy mnich zna i widzi umysł jako
nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza
powstaje. Kiedy zna i widzi idee jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi
świadomość umysłu jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona
przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt
umysłu jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i
prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem umysłu, jako nietrwałe, ignorancja jest
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy, mnichu, mnich wie i widzi w ten
sposób, ignorancja jest porzucona u niego i prawdziwa wiedza
powstaje”.
SN 35: 80
Wtedy pewien mnich podszedł do
Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział do
niego: „Czcigodny panie, czy jest tu jedna rzecz przez porzucenie
której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza
powstaje?” „Jest jedna rzecz, mnichu, przez porzucenie której
ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”.
„Ale czcigodny panie, co jest tą jedną rzeczą?” „Ignorancja,
mnichu, jest tą jedną rzeczą przez porzucenie której ignorancja
jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”.
„Ale czcigodny panie, jak mnich
powinien wiedzieć, jak powinien widzieć, by ignorancja została
porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstała?”
Tu, mnichu, mnich słyszał: 'Nic nie
jest warte przywiązania się'. Kiedy mnich słyszał 'Nic nie jest
warte przywiązania się', bezpośrednio zna wszystko. Poznawszy
bezpośrednio wszystko, rozumie w pełni wszystko. Zrozumiawszy w
pełni wszystko, widzi wszystkie znaki odmiennie. Widzi oko
odmiennie, widzi materialne formy odmiennie, widzi świadomość oka
odmiennie, widzi kontakt oka odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem oka odmiennie.
Widzi ucho odmiennie, widzi dźwięki
odmiennie, widzi świadomość uch odmiennie, widzi kontakt ucha
odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem ucha
odmiennie.
Widzi nos odmiennie, widzi zapachy
odmiennie, widzi świadomość nosa odmiennie, widzi kontakt nosa
odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem nosa
odmiennie.
Widzi język odmiennie, widzi smaki
odmiennie, widzi świadomość języka odmiennie, widzi kontakt
języka odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem
języka odmiennie.
Widzi ciało odmiennie, widzi dotyki
odmiennie, widzi świadomość ciała odmiennie, widzi kontakt ciała
odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem ciała
odmiennie.
Widzi umysł odmiennie, widzi idee
odmiennie, widzi świadomość umysłu odmiennie, widzi kontakt
umysłu odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem
umysłu odmiennie.
Kiedy, mnichu, mnich wie i widzi w ten
sposób, ignorancja jest porzucona u niego i prawdziwa wiedza
powstaje”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.