Mnisi, jest te siedem rodzajów osób
które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar, warte
oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata. Jakie
siedem?
Tu, mnisi, ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Ze
zniszczeniem skaz, realizuje on sam dla siebie z bezpośrednią
mądrością, tutaj i teraz, wyzwolenie umysłu bez skaz, wyzwolenie
przez zrozumienie i wkroczywszy weń, trwa w nim. To pierwszy rodzaj
osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej
oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Dla niego
wyczerpanie skaz i zakończenie życia pojawiają się
symultanicznie. To drugi rodzaj osoby wartej podarunków, wartej
gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z
całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on
realizującym wygaszenie w interwale. To trzeci rodzaj osoby wartej
podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej
czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z
całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on
realizującym wygaszenie przy lądowaniu. To czwarty rodzaj osoby
wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej
oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów,ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z
całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on
realizującym wygaszenie baz wysiłku. To piąty rodzaj osoby wartej
podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej
czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z
całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on
realizującym wygaszenie z wysiłkiem. To szósty rodzaj osoby wartej
podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej
czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście,
doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy
skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z
całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on
kierowanym pod prąd, wiedzionym ku królestwu Akanittha. To siódmy
rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar,
wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla
świata.
Takie, mnisi, jest te siedem rodzajów
osób które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar,
warte oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.