czwartek, 30 maja 2013

AN VII, 18 Szczęście


Mnisi, jest te siedem rodzajów osób które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar, warte oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata. Jakie siedem?

Tu, mnisi, ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Ze zniszczeniem skaz, realizuje on sam dla siebie z bezpośrednią mądrością, tutaj i teraz, wyzwolenie umysłu bez skaz, wyzwolenie przez zrozumienie i wkroczywszy weń, trwa w nim. To pierwszy rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

I znów, ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Dla niego wyczerpanie skaz i zakończenie życia pojawiają się symultanicznie. To drugi rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

I znów, ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie w interwale. To trzeci rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

I znów, ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie przy lądowaniu. To czwarty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

I znów,ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie baz wysiłku. To piąty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

I znów, ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie z wysiłkiem. To szósty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

I znów, ktoś trwa kontemplując szczęście w wygaszeniu, postrzegając takie szczęście, doświadczając takiego szczęścia, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na nim umysł, przenikając je z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu niższych pęt, staje się on kierowanym pod prąd, wiedzionym ku królestwu Akanittha. To siódmy rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

Takie, mnisi, jest te siedem rodzajów osób które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar, warte oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.