niedziela, 2 czerwca 2013

Władanie nad swoim umysłem


AN VII, 40,

Mnisi, posiadając siedem cech, mnich sprawuje władanie nad swym umysłem i nie jest sługą swego umysłu. Jakie siedem? Tu, mnich jest obeznany z koncentracją, obeznany z osiągnięciem koncentracji, obeznany z trwaniem koncentracji, obeznany z wychodzeniem z koncentracji, obeznany z gotowością do koncentracji, obeznany z obszarem koncentracji, i obeznany w zdecydowaniu odnośnie do koncentracji. Posiadając te siedem cech, mnich sprawuje władanie nad swym umysłem i nie jest sługą swego umysłu.

AN VII, 41

Mnisi, posiadając siedem cech, Sariputta sprawuje władanie nad swym umysłem i nie jest sługą swego umysłu. Jakie siedem? Tu, Sariputta jest obeznany z koncentracją, obeznany z osiągnięciem koncentracji, obeznany z trwaniem koncentracji, obeznany z wychodzeniem z koncentracji, obeznany z gotowością do koncentracji, obeznany z obszarem koncentracji, i obeznany w zdecydowaniu odnośnie do koncentracji. Posiadając te siedem cech, Sariputta sprawuje władanie nad swym umysłem i nie jest sługą swego umysłu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.