niedziela, 9 czerwca 2013

AN VIII, 21 Ugga – fragment


Miałem cztery żony. I wtedy poszedłem do nich i powiedziałem: „Siostry, podjąłem się przestrzegania pięciu reguł treningu z celibatem jako piątym. Jeżeli chcecie, możecie się cieszyć tutaj bogactwem i czynić zasługi, lub możecie wrócić do waszego rodzinnego kręgu, lub poinformować mnie jeżeli chcecie bym oddała was innemu mężczyźnie”. Wtedy moja najstarsza żona powiedziała do mnie: „Młody panie, oddaj mnie takiemu a takiemu mężczyźnie”. Posłałem po tego mężczyznę, i moją lewą ręką wziąłem moją żonę, w prawą rękę wziąłem ceremonialne naczynie, i oddałem ją temu mężczyźnie. Ale nawet oddając moją młodą żonę, nie przypominam sobie by jakaś zmiana miała miejsce w moim umyśle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.