Przy pewnej okazji Zrealizowany
mieszkał w Vesali w holu o spadzistym dachu w Wielki Lesie. Tam
Mahali Licchavi podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd,
usiadł z boku i powiedział do niego:
„Czcigodny panie, jaki jest powód
jaki warunek na wykonanie złego działania, na zaistnienie złego
działania?”
Mahali, chciwość jest powodem i
warunkiem na wykonanie złego działania na zaistnienie złego
działania. Nienawiść jest powodem i warunkiem na wykonanie złego
działania, na zaistnienie złego działania. Złudzenie jest powodem
i warunkiem na wykonanie złego działania, na zaistnienie złego
działania. Nieodpowiednie skierowanie uwagi jest powodem i warunkiem
na wykonanie złego działania, na zaistnienie złego działania. Źle
ukierunkowany umysł jest powodem i warunkiem na wykonanie złego
działania, na zaistnienie złego działania”.
„Czcigodny panie, jaki jest powód
jaki warunek na wykonanie dobrego działania, na zaistnienie dobrego
działania?”
Mahali, nie-chciwość jest powodem i
warunkiem na wykonanie dobrego działania, na zaistnienie dobrego
działania. Nie-nienawiść jest powodem i warunkiem na wykonanie
dobrego działania, na zaistnienie dobrego działania. Nie-złudzenie
jest powodem i warunkiem na wykonanie dobrego działania, na
zaistnienie dobrego działania. Odpowiednie skierowanie uwagi jest
powodem i warunkiem na wykonanie dobrego działania, na zaistnienie
dobrego działania. Dobrze ukierunkowany umysł jest powodem i
warunkiem na wykonanie dobrego działania, na zaistnienie dobrego
działania.
Jeżeli, Mahali, te dziesięć cech nie
istniałoby na świecie, nieprawowierne zachowanie, zachowanie
sprzeczne z Dhammą, i prawowierne zachowanie, zachowanie zgodne z
Dhammą nie byłoby widziane. Ale ponieważ te dziesięć cech
istnieje na świecie, nieprawowierne zachowanie, zachowanie sprzeczne
z Dhammą, i prawowierne zachowanie, zachowanie zgodne z Dhammą są
widziane”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.