Mnisi, jest te siedem rodzajów osób
które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar, warte
oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata. Jakie
siedem?
Tu, mnisi, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Ze zniszczeniem skaz,
realizuje on sam dla siebie z bezpośrednią mądrością, tutaj i
teraz, wyzwolenie umysłu bez skaz, wyzwolenie przez zrozumienie i
wkroczywszy weń, trwa w nim. To pierwszy rodzaj osoby wartej
podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej
czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Dla niego wyczerpanie skaz i
zakończenie życia pojawiają się symultanicznie. To drugi rodzaj
osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej
oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem
pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie w
interwale. To trzeci rodzaj osoby wartej podarunków, wartej
gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem
pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie przy
lądowaniu. To czwarty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej
gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem
pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie baz
wysiłku. To piąty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej
gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem
pięciu niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie z
wysiłkiem. To szósty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej
gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
nietrwałość w oku, postrzegając nietrwałość, doświadczając
nietrwałości, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej
umysł, przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem
pięciu niższych pęt, staje się on kierowanym pod prąd,
wiedzionym ku królestwu Akanittha. To siódmy rodzaj osoby wartej
podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej
czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
Takie, mnisi, jest te siedem rodzajów
osób które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar,
warte oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.