Mnisi, mnich może być obdarzony
wiarą, ale nie jest cnotliwym; w taki sposób jest niekompletny w
odniesieniu do tego czynnika. Powinien wypełnić ten czynnik,
[myśląc]: „Jak mógłbym być obdarzony wiarą i również
cnotliwym?” Ale kiedy mnich jest obdarzony wiarą i jest również
cnotliwy, wtedy jest kompletny w odniesieniu do tego czynnika.
Mnich może być obdarzony wiarą i
cnotliwy, ale nie być uczonym; w taki sposób jest niekompletny w
odniesieniu do tego czynnika. Powinien wypełnić ten czynnik,
[myśląc]: „Jak mógłbym być obdarzony wiarą, cnotliwy i
również uczony?” Ale kiedy mnich jest obdarzony wiarą, cnotliwy
i również uczony, wtedy jest kompletny w odniesieniu do tego
czynnika.
Mnich może być obdarzony wiarą,
cnotliwy, i uczony; ale nie być mówcą Dhammy; w taki sposób jest
niekompletny w odniesieniu do tego czynnika. Powinien wypełnić ten
czynnik, [myśląc]: „Jak mógłbym być obdarzony wiarą,
cnotliwy, uczony i być mówcą Dhammy?” Ale kiedy mnich jest
obdarzony wiarą, cnotliwy, uczony, i również mówcą Dhammy, wtedy
jest kompletny w odniesieniu do tego czynnika.
Mnich może być obdarzony wiarą,
cnotliwy, i uczony, mówcą Dhammy, ale nie odwiedzającym
zgrupowania; w taki sposób jest niekompletny w odniesieniu do tego
czynnika. Powinien wypełnić ten czynnik, [myśląc]: „Jak mógłbym
być obdarzony wiarą, cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy i odwiedzać
zgrupowania?” Ale kiedy mnich jest obdarzony wiarą, cnotliwy,
uczony, mówcą Dhammy, i również odwiedzającym zgrupowania, wtedy
jest kompletny w odniesieniu do tego czynnika.
Mnich może być obdarzony wiarą,
cnotliwy, i uczony, mówcą Dhammy, odwiedzającym zgrupowania, ale
nie tym który z przekonaniem naucza Dhammy w zgrupowaniach; w taki
sposób jest niekompletny w odniesieniu do tego czynnika. Powinien
wypełnić ten czynnik, [myśląc]: „Jak mógłbym być obdarzony
wiarą, cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy, odwiedzać zgrupowania i
być tym który z przekonaniem uczy Dhammy w zgrupowaniach?” Ale
kiedy mnich jest obdarzony wiarą, cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy,
odwiedzającym zgrupowania, i tym który z przekonaniem uczy Dhammy w
zgrupowaniach, wtedy jest kompletny w odniesieniu do tego czynnika.
Mnich może być obdarzony wiarą,
cnotliwy, i uczony, mówcą Dhammy, odwiedzającym zgrupowania, tym
który z przekonaniem naucza Dhammy w zgrupowaniach, ale nie tym
który bez kłopotu czy trudności osiąga cztery jhany,
konstytuujące wyższy umysł i będące przyjemnymi przebywaniami
tutaj i teraz. Powinien wypełnić ten czynnik, [myśląc]: „Jak
mógłbym być obdarzony wiarą, cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy,
odwiedzać zgrupowania, być tym który z przekonaniem uczy Dhammy w
zgrupowaniach, i również tym który bez kłopotu czy trudności
osiąga cztery jhany, konstytuujące wyższy umysł i będące
przyjemnymi przebywaniami tutaj i teraz?” Ale kiedy mnich jest
obdarzony wiarą, cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy, odwiedzającym
zgrupowania, tym który z przekonaniem uczy Dhammy w zgrupowaniach, i
również tym który bez kłopotu czy trudności osiąga cztery
jhany, konstytuujące wyższy umysł i będące przyjemnymi
przebywaniami tutaj i teraz, wtedy jest kompletny w odniesieniu do
tego czynnika.
Mnich może być obdarzony wiarą,
cnotliwy, i uczony, mówcą Dhammy, odwiedzającym zgrupowania, tym
który z przekonaniem naucza Dhammy w zgrupowaniach, i tym który bez
kłopotu czy trudności osiąga cztery jhany, konstytuujące wyższy
umysł i będące przyjemnymi przebywaniami tutaj i teraz, ale nie
tym kto ze zniszczeniem skaz zrealizował sam dla siebie z
bezpośrednią wiedzą wyzwolenie umysłu wolne od skaz, wyzwolenie
przez zrozumienie, i wkroczywszy weń trwa w nim; w taki sposób jest
niekompletny w odniesieniu do tego czynnika. Powinien wypełnić ten
czynnik, [myśląc]: „Jak mógłbym być obdarzony wiarą,
cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy, odwiedzać zgrupowania, być tym
który z przekonaniem uczy Dhammy w zgrupowaniach, tym który bez
kłopotu czy trudności osiąga cztery jhany, konstytuujące wyższy
umysł i będące przyjemnymi przebywaniami tutaj i teraz i również
tym kto ze zniszczeniem skaz zrealizował sam dla siebie z
bezpośrednią wiedzą wyzwolenie umysłu wolne od skaz, wyzwolenie
przez zrozumienie, i wkroczywszy weń trwa w nim?” Ale kiedy mnich
jest obdarzony wiarą, cnotliwy, uczony, mówcą Dhammy,
odwiedzającym zgrupowania, tym który z przekonaniem uczy Dhammy w
zgrupowaniach, tym który bez kłopotu czy trudności osiąga cztery
jhany, konstytuujące wyższy umysł i będące przyjemnymi
przebywaniami tutaj i teraz, i również tym kto ze zniszczeniem skaz
zrealizował sam dla siebie z bezpośrednią wiedzą wyzwolenie
umysłu wolne od skaz, wyzwolenie przez zrozumienie, i wkroczywszy
weń trwa w nim, wtedy jest kompletny w odniesieniu do tego czynnika.
Mnich który posiada te osiem cech jest
tym kto budzi pewność we wszystkich aspektach i który jest
kompletny we wszystkich aspektach”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.