Wtedy czcigodny Maha Kottthita podszedł
do czcigodnego Sariputty i wymienił z nim pozdrowienia. Kiedy
kurtuazyjna i grzecznościowa rozmowa zostały zakończone, usiadł z
boku i powiedział do czcigodnego Sariputty:
„Przyjacielu Sariputto, czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia w tym życiu stanie się działaniem do
doświadczenia w przyszłym życiu'?”
„Z pewnością nie, przyjacielu”.
„Zatem czy święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w
tym celu: 'Niech działanie do doświadczenia w przyszłym życiu
stanie się działaniem do doświadczenia w tym życiu?'” „Z
pewnością nie, przyjacielu”.
„Przyjacielu Sariputto czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia jako przyjemne stanie się działaniem
do doświadczenia jako bolesne'?” „Z pewnością nie,
przyjacielu”. „Zatem czy święte życie pod wodzą
Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech działanie do
doświadczenia jako bolesne stanie się działaniem do doświadczenia
jako przyjemne'?”„Z pewnością nie, przyjacielu”.
„Przyjacielu Sariputto czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia kiedy dojrzeje, stało się działaniem
do doświadczenia podczas gdy jeszcze nie dojrzało?” „Z
pewnością nie, przyjacielu”. „Zatem czy święte życie pod
wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech działanie do
doświadczenia kiedy jeszcze nie dojrzałe, stało się działaniem
do doświadczenia podczas gdy jest dojrzałe?” „Z pewnością
nie, przyjacielu”.
„Przyjacielu Sariputto czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia w znacznym stopniu stanie się
działaniem do doświadczenia w nikłym stopniu'?” „Z pewnością
nie, przyjacielu”. „Zatem czy święte życie pod wodzą
Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech działanie do
doświadczenia w nikłym stopniu stanie się działaniem do
doświadczenia w znacznym stopniu'?”„Z pewnością nie,
przyjacielu”.
„Przyjacielu Sariputto czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia stanie się działaniem którego nie
doświadczę'?” „Z pewnością nie, przyjacielu”. „Zatem czy
święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu:
'Niech działanie nie do doświadczenia stanie się działaniem
którego doświadczę'?”„Z pewnością nie, przyjacielu”.
„Przyjacielu Sariputto, gdy pytany:
'Przyjacielu Sariputto, czy święte życie pod wodzą Zrealizowanego
wiedzie się w tym celu: 'Niech działanie do doświadczenia w tym
życiu stanie się działaniem do doświadczenia w przyszłym
życiu'?', odpowiadasz: 'Z pewnością nie, przyjacielu'. I gdy
pytany: 'Czy święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w
tym celu: 'Niech działanie do doświadczenia w przyszłym życiu
stanie się działaniem do doświadczenia w tym życiu?'”,
odpowiadasz: 'Z pewnością nie, przyjacielu'.
Gdy pytany: 'Przyjacielu Sariputto czy
święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu:
'Niech działanie do doświadczenia jako przyjemne stanie się
działaniem do doświadczenia jako bolesne'?', odpowiadasz: 'Z
pewnością nie, przyjacielu'. I gdy pytany: 'Zatem czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia jako bolesne stanie się działaniem do
doświadczenia jako przyjemne'?' odpowiadasz: 'Z pewnością nie,
przyjacielu'.
Gdy pytany: 'Przyjacielu Sariputto czy
święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu:
'Niech działanie do doświadczenia kiedy dojrzeje, stało się
działaniem do doświadczenia podczas gdy jeszcze nie dojrzało'?',
odpowiadasz: 'Z pewnością nie, przyjacielu'. I gdy pytany: 'Zatem
czy święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym
celu: 'Niech działanie do doświadczenia kiedy jeszcze nie dojrzałe,
stało się działaniem do doświadczenia podczas gdy jest
dojrzałe'?', odpowiadasz: 'Z pewnością nie, przyjacielu'.
Gdy pytany: 'Przyjacielu Sariputto czy
święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu:
'Niech działanie do doświadczenia w znacznym stopniu stanie się
działaniem do doświadczenia w nikłym stopniu'?', odpowiadasz: 'Z
pewnością nie, przyjacielu'. I gdy pytany: 'Zatem czy święte
życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu: 'Niech
działanie do doświadczenia w nikłym stopniu stanie się działaniem
do doświadczenia w znacznym stopniu'?', odpowiadasz: 'Z pewnością
nie, przyjacielu'.
Gdy pytany: 'Przyjacielu Sariputto czy
święte życie pod wodzą Zrealizowanego wiedzie się w tym celu:
'Niech działanie do doświadczenia stanie się działaniem którego
nie doświadczę?', odpowiadasz: 'Z pewnością nie, przyjacielu'. I
gdy pytany: 'Zatem czy święte życie pod wodzą Zrealizowanego
wiedzie się w tym celu: 'Niech działanie nie do doświadczenia
stanie się działaniem którego doświadczę'?', odpowiadasz: 'Z
pewnością nie, przyjacielu'.
Zatem z jakiego powodu, przyjacielu,
wiedzie się święte życie pod wodzą Zrealizowanego?”
„Przyjacielu, święte życie pod
wodzą Zrealizowanego wiedzie się w celu poznania, widzenia,
osiągnięcia, realizacji i penetracji tego czego się jeszcze nie
poznało, nie widziało, nie osiągnęło, nie zrealizowało, nie
spenetrowało”. „Ale przyjacielu, co jest tym, czego się jeszcze
nie poznało, nie widziało, nie osiągnęło, nie zrealizowało, nie
spenetrowało?”
„'To jest cierpienie', przyjacielu,
jest tym czego się jeszcze nie poznało, nie widziało, nie
osiągnęło, nie zrealizowało, nie spenetrowało, i to w celu
poznania, widzenia, osiągnięcia, realizacji i penetracji tego
wiedzie się święte życie pod wodzą Zrealizowanego. 'To jest
powstanie cierpienia', przyjacielu, jest tym czego się jeszcze nie
poznało, nie widziało, nie osiągnęło, nie zrealizowało, nie
spenetrowało, i to w celu poznania, widzenia, osiągnięcia,
realizacji i penetracji tego wiedzie się święte życie pod wodzą
Zrealizowanego. 'To jest wstrzymanie cierpienia', przyjacielu, jest
tym czego się jeszcze nie poznało, nie widziało, nie osiągnęło,
nie zrealizowało, nie spenetrowało, i to w celu poznania, widzenia,
osiągnięcia, realizacji i penetracji tego wiedzie się święte
życie pod wodzą Zrealizowanego. 'To jest droga do wstrzymania
cierpienia', przyjacielu, jest tym czego się jeszcze nie poznało,
nie widziało, nie osiągnęło, nie zrealizowało, nie spenetrowało,
i to w celu poznania, widzenia, osiągnięcia, realizacji i
penetracji tego wiedzie się święte życie pod wodzą
Zrealizowanego”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.