Mnisi, jest te osiem strumieni zasługi,
strumieni korzystnego, zasilaczy szczęścia – niebiańskich,
dojrzewających szczęściem, sprzyjających niebu – które
prowadzą do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra
i szczęścia. Jakie osiem?
Tu, szlachetny uczeń udał się po
schronienie do Buddy. To pierwszy strumień zasługi, strumień
korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego
szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co
chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.
I znów, szlachetny uczeń udał się
po schronienie do Dhammy. To drugi strumień zasługi, strumień
korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego
szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co
chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.
I znów, szlachetny uczeń udał się
po schronienie do Buddy. To trzeci strumień zasługi, strumień
korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego
szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co
chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.
Jest mnisi, te pięć podarunków,
wielkich podarunków, fundamentów, o długim trwaniu, tradycyjnych,
starożytnych, niezanieczyszczonych i nigdy przedtem nie
zanieczyszczonych, nie odrzuconych przez mądrych pustelników i
braminów. Jakie pięć?
Tu, szlachetny uczeń porzucił
niszczenie życia, powstrzymuje się od niszczenia życia. Przez
powstrzymywanie się od niszczenia życia, szlachetny uczeń daje
niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i
dolegliwości. To pierwszy wielki podarunek, fundament, o długim
trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem
nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i
braminów. To czwarty strumień zasługi, strumień korzystnego,
zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem,
sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane,
upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.
Tu, szlachetny uczeń porzucił
zabieranie tego co nie dane, powstrzymuje się od zabierania tego co
nie dane. Przez powstrzymywanie się od zabierania tego co nie dane,
szlachetny uczeń daje niezmierzonej liczbie istot wolność od
strachu, wrogości, i dolegliwości. To drugi wielki podarunek,
fundament, o długim trwaniu, tradycyjny, starożytny,
niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony, nie
odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To piąty strumień
zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia –
niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu –
który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego
dobra i szczęścia.
Tu, szlachetny uczeń porzucił błędne
prowadzenie się seksualne, powstrzymuje się od błędnego
seksualnego prowadzenia się. Przez powstrzymywanie się od błędnego
seksualnego prowadzenia się, szlachetny uczeń daje niezmierzonej
liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i dolegliwości. To
trzeci wielki podarunek, fundament, o długim trwaniu, tradycyjny,
starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony,
nie odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To szósty
strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia –
niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu –
który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego
dobra i szczęścia.
Tu, szlachetny uczeń porzucił
kłamliwą mowę, powstrzymuje się od kłamliwej mowy. Przez
powstrzymywanie się od kłamliwej mowy, szlachetny uczeń daje
niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i
dolegliwości. To czwarty wielki podarunek, fundament, o długim
trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem
nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i
braminów. To siódmy strumień zasługi, strumień korzystnego,
zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem,
sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane,
upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.
Tu, szlachetny uczeń porzucił
likiery, wino i środki oszałamiające, powstrzymuje się od
likierów, wina i środków odurzających. Przez powstrzymywanie się
od likierów, wina i środków odurzających, szlachetny uczeń daje
niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i
dolegliwości. To piąty wielki podarunek, fundament, o długim
trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem
nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i
braminów. To ósmy strumień zasługi, strumień korzystnego,
zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem,
sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane,
upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.