Mnisi, jest te osiem powodów i
warunków które prowadzą do uzyskania wiedzy fundamentalnej dla
świętego życia gdy jeszcze nie została uzyskana i do jej
zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój po tym jak
została uzyskana.
Tu, mnich żyje w zależności od
nauczyciela czy pewnego mnicha na pozycji nauczyciela, wobec których
ustanowił mocne poczucie wstydu i obawy, miłości i szacunku. To
pierwszy powód i warunek który prowadzi do uzyskania wiedzy
fundamentalnej dla świętego życia gdy jeszcze nie została
uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój
po tym jak została uzyskana.
Gdy żyje w zależności od Nauczyciela
czy pewnego mnicha na pozycji nauczyciela, wobec których ustanowił
mocne poczucie wstydu i obawy, miłości i szacunku, podchodzi do
nich od czasu do czasu i docieka: „Jak to jest, czcigodny panowie?
Jakie jest tego znaczenie?” Ci czcigodni odsłaniają przed nim to
co nie było odsłonięte, objaśniają niejasne i usuwają jego
niepokój co do licznych niepokojących punktów. To drugi powód i
warunek który prowadzi do uzyskania wiedzy fundamentalnej dla
świętego życia gdy jeszcze nie została uzyskana i do jej
zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój po tym jak
została uzyskana.
Po usłyszeniu tej Dhammy, oddaje się
dwóm rodzajom odosobnienia: odosobnienia ciałem i odosobnienia
umysłem. To trzeci powód i warunek który prowadzi do uzyskania
wiedzy fundamentalnej dla świętego życia gdy jeszcze nie została
uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój
po tym jak została uzyskana.
Jest cnotliwy, trwa powstrzymany przez
Patimokhę, dobrze się prowadzi, widząc niebezpieczeństwo w
najmniejszych wykroczeniach. To czwarty powód i warunek który
prowadzi do uzyskania wiedzy fundamentalnej dla świętego życia gdy
jeszcze nie została uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i
wypełnienia przez rozwój po tym jak została uzyskana.
Jest wielce uczony, pamięta to czego
się nauczył i kumuluje to czego się nauczył. Te nauczanie co
dobre na początku, dobre w środku, dobre na końcu, o właściwym
znaczeniu i frazie, które ogłasza doskonale pełne i czyste święte
życie – takich nauk jak te nauczył się wiele, zachował w
umyśle, wyrecytował werbalnie, mentalnie przebadał i dobrze
spenetrował przez pogląd. To piąty powód i warunek który
prowadzi do uzyskania wiedzy fundamentalnej dla świętego życia gdy
jeszcze nie została uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i
wypełnienia przez rozwój po tym jak została uzyskana.
Pobudził energię dla porzucenia
niekorzystnych cech i pozyskania korzystnych cech; jest silny, stały
w wysiłku, nie odkłada obowiązku kultywowania korzystnych cech. To
szósty powód i warunek który prowadzi do uzyskania wiedzy
fundamentalnej dla świętego życia gdy jeszcze nie została
uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój
po tym jak została uzyskana.
Pośrodku Zgromadzenia nie angażuje
się w długie i bezcelowe rozmowy. Albo sam mówi o Dhammie, albo
prosi kogoś by to zrobił, albo podejmuje się szlachetnego
milczenia. To siódmy powód i warunek który prowadzi do uzyskania
wiedzy fundamentalnej dla świętego życia gdy jeszcze nie została
uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój
po tym jak została uzyskana.
Trwa kontemplując powstawanie i zanik
pięciu agregatów utrzymywania: „Taka jest materia, takie jej
powstanie, taki zanik; takie jest uczucie, takie jego powstanie, taki
zanik; taka jest percepcja, takie jej powstanie, taki zanik; takie są
determinacje, takie ich powstanie, taki zanik; taka jest świadomość,
takie jej powstanie, taki zanik”. To ósmy powód i warunek który
prowadzi do uzyskania wiedzy fundamentalnej dla świętego życia gdy
jeszcze nie została uzyskana i do jej zwiększenia, dojrzenia i
wypełnienia przez rozwój po tym jak została uzyskana.
Jego koledzy mnisi szanują go w taki
sposób: „Ten czcigodny żyje w zależności od nauczyciela czy
pewnego mnicha na pozycji nauczyciela, wobec których ustanowił
mocne poczucie wstydu i obawy, miłości i szacunku. Ten czcigodny z
pewnością wie i widzi”. Ta cecha wiedzie do miłości, szacunku,
uznania, zgody i jedności.
„Gdy ten czcigodny żyje w zależności
od Nauczyciela czy pewnego mnicha na pozycji nauczyciela, wobec
których ustanowił mocne poczucie wstydu i obawy, miłości i
szacunku, podchodzi do nich od czasu do czasu i docieka: 'Jak to
jest, czcigodny panowie? Jakie jest tego znaczenie?' Ci czcigodni
odsłaniają przed nim to co nie było odsłonięte, objaśniają
niejasne i usuwają jego niepokój co do licznych niepokojących
punktów. Ten czcigodny z pewnością wie i widzi”. Również ta
cecha wiedzie do miłości, szacunku, uznania, zgody i jedności.
„Po usłyszeniu tej Dhammy, oddaje
się dwóm rodzajom odosobnienia: odosobnienia ciałem i odosobnienia
umysłem. Ten czcigodny z pewnością wie i widzi”. Również ta
cecha wiedzie do miłości, szacunku, uznania, zgody i jedności.
„Jest cnotliwy, trwa powstrzymany
przez Patimokhę, dobrze się prowadzi, widząc niebezpieczeństwo w
najmniejszych wykroczeniach. Ten czcigodny z pewnością wie i
widzi”. Również ta cecha wiedzie do miłości, szacunku, uznania,
zgody i jedności.
„Jest wielce uczony, pamięta to
czego się nauczył i kumuluje to czego się nauczył. Te nauczanie
co dobre na początku, dobre w środku, dobre na końcu, o właściwym
znaczeniu i frazie, które ogłasza doskonale pełne i czyste święte
życie – takich nauk jak te nauczył się wiele, zachował w
umyśle, wyrecytował werbalnie, mentalnie przebadał i dobrze
spenetrował przez pogląd. Ten czcigodny z pewnością wie i widzi”.
Również ta cecha wiedzie do miłości, szacunku, uznania, zgody i
jedności.
„Pobudził energię dla porzucenia
niekorzystnych cech i pozyskania korzystnych cech; jest silny, stały
w wysiłku, nie odkładając obowiązku kultywowania korzystnych
cech. Ten czcigodny z pewnością wie i widzi”. Ta cecha wiedzie do
miłości, szacunku, uznania, zgody i jedności.
„Pośrodku Zgromadzenia nie angażuje
się w długie i zbędne rozmowy. Albo sam mówi o Dhammie, albo
prosi kogoś by to zrobił, albo podejmuje się szlachetnego
milczenia. Ten czcigodny z pewnością wie i widzi”. Również ta
cecha wiedzie do miłości, szacunku, uznania, zgody i jedności.
„Trwa kontemplując powstawanie i
zanik pięciu agregatów utrzymywania: 'Taka jest materia, takie jej
powstanie, taki zanik; takie jest uczucie, takie jego powstanie, taki
zanik; taka jest percepcja, takie jej powstanie, taki zanik; takie są
determinacje, takie ich powstanie, taki zanik; taka jest świadomość,
takie jej powstanie, taki zanik'. Ten czcigodny z pewnością wie i
widzi”. Również ta cecha wiedzie do miłości, szacunku, uznania,
zgody i jedności.
Takie, mnisi, jest te osiem powodów i
warunków które prowadzą do uzyskania wiedzy fundamentalnej dla
świętego życia gdy jeszcze nie została uzyskana i do jej
zwiększenia, dojrzenia i wypełnienia przez rozwój po tym jak
została uzyskana.
.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.