sobota, 15 czerwca 2013

AN VIII, 64 - wiedza o bogach


Przy pewnej okazji, Zrealizowany mieszkał nad Gayą w Gayasisa. Tam Zrealizowany odezwał się do mnichów tak: „Mnisi!” „Czcigodny panie”, odpowiedzieli ci mnisi. Zrealizowany rzekł to:

„Mnisi, przed moim przebudzeniem, podczas gdy byłem ciągle tylko bodhisattą, nie w pełni przebudzonym, postrzegałem tylko światło, ale nie widziałem form.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i również widział formy, w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i również widziałem formy. Jednakże nie spotkałem się z tymi bogami, nie rozmawiałem z nimi, nie angażowałem się w dyskusję z nimi.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i widział formy i również spotkał się z tymi bogami, rozmawiał z nimi, angażował się w dyskusję z nimi, w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i widziałem formy i również spotkałem się z tymi bogami, rozmawiałem z nimi, angażowałem się w dyskusję z nimi. Jednakże nie wiedziałem o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów'.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i widział formy i spotkał się z tymi bogami, rozmawiał z nimi, angażował się w dyskusję z nimi i również wiedział o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów', w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i widziałem formy i spotkałem się z tymi bogami, rozmawiałem z nimi, angażowałem się w dyskusję z nimi, i również wiedziałem o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów'. Jednakże nie wiedziałem o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania'.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i widział formy i spotkał się z tymi bogami, rozmawiał z nimi, angażował się w dyskusję z nimi i wiedział o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów', i również wiedział o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania', w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i widziałem formy i spotkałem się z tymi bogami, rozmawiałem z nimi, angażowałem się w dyskusję z nimi i wiedziałem o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania'. Jednakże nie wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i widział formy i spotkał się z tymi bogami, rozmawiał z nimi, angażował się w dyskusję z nimi i wiedział o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów', i wiedział o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania', i również wiedział o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu, w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i widziałem formy i spotkałem się z tymi bogami, rozmawiałem z nimi, angażowałem się w dyskusję z nimi i wiedziałem o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania' i również wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu'. Jednakże nie wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie mają taki okres życia'.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i widział formy i spotkał się z tymi bogami, rozmawiał z nimi, angażował się w dyskusję z nimi i wiedział o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów', i wiedział o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania', i wiedział o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu, i wiedział o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu', i również wiedział o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie mają taki okres życia', w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i widziałem formy i spotkałem się z tymi bogami, rozmawiałem z nimi, angażowałem się w dyskusję z nimi i wiedziałem o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania' i wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu', i również wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie mają taki okres życia'. Jednakże nie wiedziałem czy uprzednio żyłem z tymi bogami czy nie.

Przedstawiło mi się, mnisi: 'Gdybym postrzegał światło i widział formy i spotkał się z tymi bogami, rozmawiał z nimi, angażował się w dyskusję z nimi i wiedział o tych bogach: 'Ci bogowie są z takiego a takiego rzędu bogów', i wiedział o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania', i wiedział o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu, i wiedział o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu', i również wiedział czy uprzednio żyłem z tymi bogami czy nie, w takim przypadku moja wiedza i wizja stałyby się jeszcze bardziej oczyszczone'. I tak, przy późniejszej okazji, gdy trwałem uważny, gorliwy i zdecydowany, postrzegałem światło i widziałem formy i spotkałem się z tymi bogami, rozmawiałem z nimi, angażowałem się w dyskusję z nimi i wiedziałem o tych bogach: 'Po przeminięciu stąd, ci bogowie odrodzili się tam, jako rezultat tego działania' i wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie utrzymują się na takim pokarmie i doświadczają takiej przyjemności i bólu', i również wiedziałem o tych bogach: 'Jako rezultat tego działania, ci bogowie mają taki okres życia', i wiedziałem czy uprzednio żyłem z tymi bogami czy nie.

Mnisi, tak długo jak moja wiedza i wizja o bogach z jej ośmiu stronami nie została dobrze oczyszczona, nie ogłaszałem się przebudzonym nieprzewyższanym doskonałym przebudzeniem w tym świecie z jego bogami, Marą i Brahmą, w tej generacji z jej pustelnikami i braminami, jej bogami i ludźmi. Ale kiedy moja wiedza i wizja o bogach z jej ośmiu stronami została dobrze oczyszczona, ogłosiłem się przebudzonym nieprzewyższanym doskonałym przebudzeniem w tym świecie z jego bogami, Marą i Brahmą, w tej generacji z jej pustelnikami i braminami, jej bogami i ludźmi. Wiedza i wizja powstały u mnie: 'Niezachwiane jest moje wyzwolenie umysłu; to moje ostatnie narodziny; nigdy więcej odnowy istnienia'”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.