SN 23: 1
W Savatthi. Wtedy czcigodny Radha podszedł do Zrealizowanego, złożył
mu hołd, usiadł z boku i powiedział mu: „Czcigodny panie, jest
powiedziane, 'Mara, Mara'. W jaki sposób, czcigodny panie, może
być Mara?” „Kiedy jest materia, Radha, tam może być Mara, czy
zabójca, czy ten co jest zabijany. Zatem, Radha, postrzegaj
materię jako Marę, postrzegaj ją jako zabójcę, postrzegają ją
jako tego kto jest zabijany. Postrzegaj ją jako chorobę, jako
nowotwór, jako drzazgę, jako żałość, jako rzeczywistą żałość. Ci
którzy widzą w ten sposób, widzą właściwie. Kiedy jest
uczucie ... percepcja ... determinacje ... świadomość, Radha, tam może
być Mara, czy zabójca, czy ten co jest zabijany. Zatem, Radha,
postrzegaj świadomość jako Marę, postrzegaj ją jako zabójcę,
postrzegają ją jako tego kto jest zabijany. Postrzegaj ją jako chorobę,
jako nowotwór, jako drzazgę, jako żałość, jako rzeczywistą
żałość. Ci którzy widzą w ten sposób, widzą właściwie”.
„Co jest celem właściwego widzenia, czcigodny panie?” „Celem właściwego
widzenia jest wyobcowanie”. „Co jest celem wyobcowania, czcigodny
panie?” „Celem wyobcowania jest beznamiętność”. „Co jest celem
beznamiętności, czcigodny panie?” „Celem beznamiętności jest
wyzwolenie”. „Co jest celem wyzwolenia czcigodny panie?” „Celem
wyzwolenia jest wygaszenie”. „Co jest celem wygaszenia czcigodny
panie?” „Posunąłeś tą linię pytań za daleko, nie byłeś zdolny uchwycić
limitu pytań. Gdyż święte życie Radha łączy się z wygaszeniem,
kulminuje się w wygaszeniu, kończy się wygaszeniem”.
SN 23: 2
W Savatthi. Siedząc z boku, czcigodny Radha rzekł do Zrealizowanego:
„Czcigodny panie, jest powiedziane 'stworzenie, stworzenie'. W jaki
sposób, czcigodny panie, jest się nazwany stworzeniem?” "Gdy
utkwił, Radha, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i
pragnieniu materii; to dlatego jest nazwany stworzeniem. Gdy utkwił,
ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu uczucia;
to dlatego jest nazwany stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w
chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu percepcji; to dlatego jest
nazwany stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu,
rozmiłowaniu i pragnieniu determinacji; to dlatego jest nazwany
stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu,
rozmiłowaniu i pragnieniu świadomości; to dlatego jest nazwany
stworzeniem.
Załóżmy Radha, że pewni mali chłopcy czy małe dziewczynki bawią się w piaskowych zamkach. Tak długo jak nie są wolni od pożądania, chęci, afektacji, namiętności i pragnienia tych piaskowych zamków, hołubią je, bawią się nimi, cenią je i traktują je posesywne. Ale kiedy ci mali chłopcy czy małe dziewczynki tracą pożądanie, chęć, afektację, namiętności i pragnienie wobec tych piaskowych zamków, wtedy rozsypują je swymi rękami i nogami, niszczą je, rozbijają je i wyłączają z zabawy.
Tak też, Radha rozsyp materię, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp uczucie, zniszcz je, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp percepcję, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp determinacje, zniszcz je, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp świadomość, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Gdyż wyczerpanie pragnienia, Radha, jest wygaszeniem".
Załóżmy Radha, że pewni mali chłopcy czy małe dziewczynki bawią się w piaskowych zamkach. Tak długo jak nie są wolni od pożądania, chęci, afektacji, namiętności i pragnienia tych piaskowych zamków, hołubią je, bawią się nimi, cenią je i traktują je posesywne. Ale kiedy ci mali chłopcy czy małe dziewczynki tracą pożądanie, chęć, afektację, namiętności i pragnienie wobec tych piaskowych zamków, wtedy rozsypują je swymi rękami i nogami, niszczą je, rozbijają je i wyłączają z zabawy.
Tak też, Radha rozsyp materię, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp uczucie, zniszcz je, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp percepcję, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp determinacje, zniszcz je, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp świadomość, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Gdyż wyczerpanie pragnienia, Radha, jest wygaszeniem".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.