Mnisi, utrzymajcie przy
istnieniu koncentrację. Mnich który jest skoncentrowany rozumie
rzeczy takimi jakimi rzeczywiście są. A co rozumie takim jakim
rzeczywiście jest? Powstanie i przemijanie materii; powstanie i
przemijanie uczucia; powstanie i przemijanie percepcji; powstanie i
przemijanie determinacji; powstanie i przemijanie świadomości. A co
mnisi jest powstaniem materii ... uczucia ... percepcji ...
determinacji ... świadomości? Tu, mnisi, człowiek szuka
rozmiłowania, zaprasza, pozostaje chwytając. A co jest tym w czym
człowiek szuka rozmiłowania, co zaprasza, z czym pozostaje
chwytając? Człowiek szuka rozmiłowania w materii, wita ją,
pozostaje chwytając się jej. W konsekwencji tego, powstaje
rozmiłowanie. Rozmiłowanie w materii jest utrzymywaniem. Z
utrzymywaniem, jako warunek, istnienie, z istnieniem jako warunek,
narodziny, z narodzinami jako warunek, starość i śmierć, żal,
płacz, ból smutek i rozpacz dochodzą do bycia. Takie jest
powstanie tej całej masy cierpienia. Człowiek szuka rozmiłowania w
uczuciu ... percepcji ... determinacjach ... świadomości, wita ją,
pozostaje chwytając się jej. W konsekwencji tego, powstaje
rozmiłowanie. Rozmiłowanie w świadomości jest utrzymywaniem. Z
utrzymywaniem, jako warunek, istnienie, z istnieniem jako warunek,
narodziny, z narodzinami jako warunek, starość i śmierć, żal,
płacz, ból smutek i rozpacz dochodzą do bycia. Takie jest
powstanie tej całej masy cierpienia. To, mnisi, jest powstaniem
materii; to jest powstaniem uczucia; to jest powstaniem percepcji; to
jest powstaniem determinacji; to jest powstaniem świadomości.
A co mnisi jest
przemijaniem
materii ... uczucia ... percepcji ... determinacji ... świadomości?
Tu, mnisi, człowiek nie szuka rozmiłowania, nie zaprasza, nie
pozostaje chwytając. A co jest tym w czym człowiek nie szuka
rozmiłowania, czego nie zaprasza, z czym nie pozostaje chwytając?
Człowiek nie szuka rozmiłowania w materii, nie wita jej, nie
pozostaje chwytając się jej. W konsekwencji tego, zanika
rozmiłowanie w materii. Ze wstrzymaniem rozmiłowania, wstrzymanie
utrzymywania. Ze wstrzymaniem utrzymywania, wstrzymanie istnienia, ze
wstrzymaniem istnienia wstrzymanie narodzin, ze wstrzymaniem
narodzin, wstrzymanie starości i śmierci, żalu, płaczu, bólu,
smutku i rozpaczy. Takie jest wstrzymanie tej całej masy cierpienia.
Człowiek nie szuka rozmiłowania w uczuciu ... percepcji ...
determinacjach ... świadomości, nie wita jej, nie pozostaje
chwytając się jej. W konsekwencji tego, zanika rozmiłowanie w
świadomości. Ze wstrzymaniem rozmiłowania, wstrzymanie
utrzymywania. Ze wstrzymaniem utrzymywania, wstrzymanie istnienia, ze
wstrzymaniem istnienia, wstrzymanie narodzin, ze wstrzymaniem
narodzin, wstrzymanie starości i śmierci, żalu, płaczu, bólu,
smutku i rozpaczy. Takie jest wstrzymanie tej całej masy cierpienia.
To, mnisi, jest przemijaniem materii; to jest przemijaniem uczucia;
to jest przemijaniem percepcji; to jest przemijaniem determinacji; to
jest przemijaniem świadomości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.