SN 35: 60
Mnisi, nauczę was Dhammy dla pełnego
zrozumienia wszelkiego utrzymywania. Słuchajcie i bacznie uważajcie
na to co powiem ...
A co, mnisi, jest tą Dhammą dla
pełnego zrozumienia wszelkiego utrzymywania? W zależności od oka i
widzialnych form, powstaje świadomość oka. Spotkanie tych trzech
to kontakt. Z kontaktem jako warunek, uczucie. Widząc tak, pouczony
szlachetny uczeń doświadcza wyobcowania wobec
oka i widzialnych form, wobec świadomości oka, wobec kontaktu oka,
wobec uczucia. Doświadczając wyobcowania, staje się beznamiętny.
I przez beznamiętność jest wyzwolony. Z jego wyzwoleniem rozumie:
„Utrzymywanie zostało w pełni zrozumiane przeze mnie”.
W zależności od
ucha i dźwięków, powstaje świadomość ucha. Spotkanie tych
trzech to kontakt. Z kontaktem jako warunek, uczucie. Widząc tak,
pouczony szlachetny uczeń doświadcza wyobcowania wobec ucha i
dźwięków, wobec świadomości ucha, wobec kontaktu ucha, wobec
uczucia. Doświadczając wyobcowania, staje się beznamiętny. I
przez beznamiętność jest wyzwolony. Z jego wyzwoleniem rozumie:
„Utrzymywanie zostało w pełni zrozumiane przeze mnie”.
W zależności od
nosa i zapachów, powstaje świadomość nosa. Spotkanie tych trzech
to kontakt. Z kontaktem jako warunek, uczucie. Widząc tak, pouczony
szlachetny uczeń doświadcza wyobcowania wobec nosa i zapachów,
wobec świadomości nosa, wobec kontaktu nosa, wobec uczucia.
Doświadczając wyobcowania, staje się beznamiętny. I przez
beznamiętność jest wyzwolony. Z jego wyzwoleniem rozumie:
„Utrzymywanie zostało w pełni zrozumiane przeze mnie”.
W zależności od
języka i smaków, powstaje świadomość języka. Spotkanie tych
trzech to kontakt. Z kontaktem jako warunek, uczucie. Widząc tak,
pouczony szlachetny uczeń doświadcza wyobcowania wobec języka i
smaków, wobec świadomości języka, wobec kontaktu języka, wobec
uczucia. Doświadczając wyobcowania, staje się beznamiętny. I
przez beznamiętność jest wyzwolony. Z jego wyzwoleniem rozumie:
„Utrzymywanie zostało w pełni zrozumiane przeze mnie”.
W zależności od
ciała i obiektów dotyku, powstaje świadomość ciała. Spotkanie
tych trzech to kontakt. Z kontaktem jako warunek, uczucie. Widząc
tak, pouczony szlachetny uczeń doświadcza wyobcowania wobec ciała
i obiektów dotyku, wobec świadomości ciała, wobec kontaktu
ciała,
wobec uczucia. Doświadczając wyobcowania, staje się beznamiętny.
I przez beznamiętność jest wyzwolony. Z jego wyzwoleniem rozumie:
„Utrzymywanie zostało w pełni zrozumiane przeze mnie”.
W zależności od
umysłu i obiektów mentalnych, powstaje świadomość umysłu.
Spotkanie tych trzech to kontakt. Z kontaktem jako warunek, uczucie.
Widząc tak, pouczony szlachetny uczeń doświadcza wyobcowania wobec
umysłu i obiektów mentalnych, wobec świadomości umysłu, wobec
kontaktu umysłu, wobec uczucia. Doświadczając wyobcowania, staje
się beznamiętny. I przez beznamiętność jest wyzwolony. Z jego
wyzwoleniem rozumie: „Utrzymywanie zostało w pełni zrozumiane
przeze mnie”.
To, mnisi, jest
Dhamma dla pełnego zrozumienia wszelkiego utrzymywania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.