piątek, 5 kwietnia 2013

SN 22: 126

W Savatthi. Wtedy pewien mnich podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział do niego: „Czcigodny panie, jest powiedziane 'ignorancja, ignorancja'. Co czcigodny panie jest ignorancją, i w jaki sposób jest się pogrążonym w ignorancji?”

„Tu, mnichu, niepouczony przeciętniak, nie rozumie materii będącej podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem powstania'. Nie rozumie materii będącej podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie materii będącej podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem powstania i zaniku'.

Nie rozumie uczucia będącego podmiotem powstania, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest podmiotem powstania'. Nie rozumie uczucia będącego podmiotem zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie uczucia będącego podmiotem powstania i zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest podmiotem powstania i zaniku'.

Nie rozumie percepcji będącej podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja jest podmiotem powstania'. Nie rozumie percepcji będącej podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie percepcji będącej podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja jest podmiotem powstania i zaniku'.

Nie rozumie determinacji będących podmiotem powstania, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: 'Determinacje są podmiotem powstania'. Nie rozumie determinacji będących podmiotem zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: 'Determinacje są podmiotem zaniku'. Nie rozumie determinacji będących podmiotem powstania i zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: ' Determinacje są podmiotem powstania i zaniku'.

Nie rozumie świadomości będącej podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania'. Nie rozumie świadomości będącej podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie świadomości będącej podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania i zaniku'.

To się nazywa ignorancja, mnichu, i w ten sposób jest się pogrążonym w ignorancji”.

Kiedy to zostało powiedziane, ten mnich powiedział do Zrealizowanego: „Czcigodny panie, jest powiedziane 'prawdziwa wiedza, prawdziwa wiedza'. Co czcigodny panie jest prawdziwą wiedzą, i w jaki sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy?”

„Tu, mnichu, poinstruowany szlachetny uczeń, rozumie materię będącą podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem powstania'. Rozumie materię będącą podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem zaniku'. Rozumie materię będącej podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem powstania i zaniku'.

Rozumie uczucie będące podmiotem powstania, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest podmiotem powstania'. Rozumie uczucia będące podmiotem zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest podmiotem zaniku'. Rozumie uczucie będące podmiotem powstania i zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest podmiotem powstania i zaniku'.

Rozumie percepcję będą podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja jest podmiotem powstania'. Rozumie percepcję będącą podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja jest podmiotem zaniku'. Rozumie percepcję będącą podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: ' Percepcja jest podmiotem powstania i zaniku'.

Rozumie determinacje będące podmiotem powstania, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: 'Determinacje są podmiotem powstania'. Rozumie determinacje będące podmiotem zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: 'Determinacje są podmiotem zaniku'. Rozumie determinacje będące podmiotem powstania i zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: ' Determinacje są podmiotem powstania i zaniku'.

Rozumie świadomość będącą podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania'. Rozumie świadomości będącą podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem zaniku'. Rozumie świadomość będącą podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania i zaniku'.

To jest nazywane prawdziwą wiedzą, mnichu, i w ten sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.