SN 35: 91
Mnisi, bycie pomieszanym jest chorobą,
bycie pomieszanym jest nowotworem, bycie pomieszanym jest strzałą.
Zatem, mnisi, Tathagata trwa niepomieszany, ze strzałą usuniętą.
Zatem, mnisi, jeżeli mnich życzy sobie: „Niech trwam
niepomieszany, ze strzałą usuniętą!” nie powinien wyobrażać
oka, nie powinien wyobrażać w oku, nie powinien wyobrażać poza
okiem, nie powinien wyobrażać: „Oko jest moje”. Nie powinien
wyobrażać materii, nie powinien wyobrażać w materii, nie powinien
wyobrażać poza materią, nie powinien wyobrażać: „Materia jest
moja”. Nie powinien wyobrażać świadomości oka, nie powinien
wyobrażać w świadomości oka, nie powinien wyobrażać poza
świadomością oka, nie powinien wyobrażać: „Świadomość oka
jest moja”. Nie powinien wyobrażać kontaktu oka, nie powinien
wyobrażać w kontakcie oka, nie powinien wyobrażać poza kontaktem
oka, nie powinien wyobrażać: „Kontakt oka jest mój”. I co do
jakiegokolwiek uczucia powstałego z kontaktem oka jako warunkiem,
nie powinien wyobrażać tego, nie powinien wyobrażać w tym, nie
powinien wyobrażać poza tym, nie powinien wyobrażać: „To jest
moje”. Gdyż cokolwiek wyobraża, mnisi, cokolwiek wyobraża w,
cokolwiek wyobraża poza, cokolwiek wyobraża jako „moje” - to
jest odmiennie. Świat stawszy się odmiennym, przywiązany do
istnienia, szuka rozmiłowania tylko w istnieniu.
Nie powinien wyobrażać ucha, nie
powinien wyobrażać w uchu, nie powinien wyobrażać poza uchem, nie
powinien wyobrażać: „Ucho jest moje”. Nie powinien wyobrażać
dźwięku, nie powinien wyobrażać w dźwięku, nie powinien
wyobrażać poza dźwiękiem, nie powinien wyobrażać: „Dźwięk
jest mój”. Nie powinien wyobrażać świadomości ucha, nie
powinien wyobrażać w świadomości ucha, nie powinien wyobrażać
poza świadomością ucha, nie powinien wyobrażać: „Świadomość
ucha jest moja”. Nie powinien wyobrażać kontaktu ucha, nie
powinien wyobrażać w kontakcie ucha, nie powinien wyobrażać poza
kontaktem ucha, nie powinien wyobrażać: „Kontakt ucha jest mój”.
I co do jakiegokolwiek uczucia powstałego z kontaktem ucha jako
warunkiem, nie powinien wyobrażać tego, nie powinien wyobrażać w
tym, nie powinien wyobrażać poza tym, nie powinien wyobrażać: „To
jest moje”. Gdyż cokolwiek wyobraża, mnisi, cokolwiek wyobraża
w, cokolwiek wyobraża poza, cokolwiek wyobraża jako „moje” - to
jest odmiennie. Świat stawszy się odmiennym, przywiązany do
istnienia, szuka rozmiłowania tylko w istnieniu.
Nie powinien wyobrażać nosa, nie
powinien wyobrażać w nosie, nie powinien wyobrażać poza nosem,
nie powinien wyobrażać: „Nos jest mój”. Nie powinien wyobrażać
zapachu, nie powinien wyobrażać w zapachu, nie powinien wyobrażać
poza zapachem, nie powinien wyobrażać: „Zapach jest mój”. Nie
powinien wyobrażać świadomości nosa, nie powinien wyobrażać w
świadomości nosa, nie powinien wyobrażać poza świadomością
nosa, nie powinien wyobrażać: „Świadomość nosa jest moja”.
Nie powinien wyobrażać kontaktu nosa, nie powinien wyobrażać w
kontakcie nosa, nie powinien wyobrażać poza kontaktem nosa, nie
powinien wyobrażać: „Kontakt nosa jest mój”. I co do
jakiegokolwiek uczucia powstałego z kontaktem nosa jako warunkiem,
nie powinien wyobrażać tego, nie powinien wyobrażać w tym, nie
powinien wyobrażać poza tym, nie powinien wyobrażać: „To jest
moje”. Gdyż cokolwiek wyobraża, mnisi, cokolwiek wyobraża w,
cokolwiek wyobraża poza, cokolwiek wyobraża jako „moje” - to
jest odmiennie. Świat stawszy się odmiennym, przywiązany do
istnienia, szuka rozmiłowania tylko w istnieniu.
Nie powinien wyobrażać języka, nie
powinien wyobrażać w języku, nie powinien wyobrażać poza
językiem, nie powinien wyobrażać: „Język jest mój”. Nie
powinien wyobrażać smaku, nie powinien wyobrażać w smaku, nie
powinien wyobrażać poza smakiem, nie powinien wyobrażać: „Smak
jest mój”. Nie powinien wyobrażać świadomości języka, nie
powinien wyobrażać w świadomości języka, nie powinien wyobrażać
poza świadomością języka, nie powinien wyobrażać: „Świadomość
języka jest moja”. Nie powinien wyobrażać kontaktu języka, nie
powinien wyobrażać w kontakcie języka, nie powinien wyobrażać
poza kontaktem języka, nie powinien wyobrażać: „Kontakt języka
jest mój”. I co do jakiegokolwiek uczucia powstałego z kontaktem
języka jako warunkiem, nie powinien wyobrażać tego, nie powinien
wyobrażać w tym, nie powinien wyobrażać poza tym, nie powinien
wyobrażać: „To jest moje”. Gdyż cokolwiek wyobraża, mnisi,
cokolwiek wyobraża w, cokolwiek wyobraża poza, cokolwiek wyobraża
jako „moje” - to jest odmiennie. Świat stawszy się odmiennym,
przywiązany do istnienia, szuka rozmiłowania tylko w istnieniu.
Nie powinien wyobrażać ciała, nie
powinien wyobrażać w ciele, nie powinien wyobrażać poza ciałem,
nie powinien wyobrażać: „Ciało jest moje”. Nie powinien
wyobrażać dotyku, nie powinien wyobrażać w dotyku, nie powinien
wyobrażać poza dotykiem, nie powinien wyobrażać: „Dotyk jest
mój”. Nie powinien wyobrażać świadomości ciała, nie powinien
wyobrażać w świadomości ciała, nie powinien wyobrażać poza
świadomością ciała, nie powinien wyobrażać: „Świadomość
ciała jest moja”. Nie powinien wyobrażać kontaktu ciała, nie
powinien wyobrażać w kontakcie ciała, nie powinien wyobrażać
poza kontaktem ciała, nie powinien wyobrażać: „Kontakt ciała
jest mój”. I co do jakiegokolwiek uczucia powstałego z kontaktem
ciała jako warunkiem, nie powinien wyobrażać tego, nie powinien
wyobrażać w tym, nie powinien wyobrażać poza tym, nie powinien
wyobrażać: „To jest moje”. Gdyż cokolwiek wyobraża, mnisi,
cokolwiek wyobraża w, cokolwiek wyobraża poza, cokolwiek wyobraża
jako „moje” - to jest odmiennie. Świat stawszy się odmiennym,
przywiązany do istnienia, szuka rozmiłowania tylko w istnieniu.
Nie powinien wyobrażać umysłu, nie
powinien wyobrażać w umyśle, nie powinien wyobrażać poza
umysłem, nie powinien wyobrażać: „Umysł jest mój”. Nie
powinien wyobrażać idei, nie powinien wyobrażać w idei, nie
powinien wyobrażać poza ideą, nie powinien wyobrażać: „Idea
jest moja”. Nie powinien wyobrażać świadomości umysłu, nie
powinien wyobrażać w świadomości umysłu, nie powinien wyobrażać
poza świadomością umysłu, nie powinien wyobrażać: „Świadomość
umysłu jest moja”. Nie powinien wyobrażać kontaktu umysłu, nie
powinien wyobrażać w kontakcie umysłu, nie powinien wyobrażać
poza kontaktem umysłu, nie powinien wyobrażać: „Kontakt umysłu
jest mój”. I co do jakiegokolwiek uczucia powstałego z kontaktem
umysłu jako warunkiem, nie powinien wyobrażać tego, nie powinien
wyobrażać w tym, nie powinien wyobrażać poza tym, nie powinien
wyobrażać: „To jest moje”. Gdyż cokolwiek wyobraża, mnisi,
cokolwiek wyobraża w, cokolwiek wyobraża poza, cokolwiek wyobraża
jako „moje” - to jest odmiennie. Świat stawszy się odmiennym,
przywiązany do istnienia, szuka rozmiłowania tylko w istnieniu.
Cokolwiek, mnisi, jest obszarem
agregatów, elementów, i baz zmysłowych, nie wyobraża tego, nie
wyobraża w tym, nie wyobraża poza tym, nie wyobraża tego: „To
jest moje”.
I skoro nie wyobraża niczego w ten
sposób, nie trzyma się niczego w świecie. Nie utrzymując, nie
jest zaniepokojony. Będąc niezaniepokojonym, sam zrealizuje
wygaszenie. Rozumie: „Narodziny zniszczone, święte życie
przeżyte, co trzeba było wykonać, zostało wykonane, nigdy więcej
tego stanu istnienia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.