sobota, 20 kwietnia 2013

AN X, 81


Przy pewnej okazji, Zrealizowany mieszkał w Campa na brzegu stawu Lotosu Gaggara. Wtedy czcigodny Bahuna podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział do niego:

„Czcigodny panie, od jak wielu rzeczy Tathagata jest uwolniony, oderwany, i wyzwolony, że trwa z umysłem wolnym od ograniczeń?”

„Bahuna, to z uwagi na to, że Tathagata jest uwolniony, oderwany, i wyzwolony, od dziesięciu rzeczy, trwa on z umysłem wolnym od ograniczeń. Jakich dziesięciu? To z powodu, że Tathagata jest uwolniony, oderwany, i wyzwolony od materialnej formy, trwa on z umysłem wolnym od ograniczeń. To z powodu, że Tathagata jest uwolniony, oderwany, i wyzwolony od uczucia … percepcji … determinacji … świadomości … narodzin … starości … śmierci … cierpienia … skalań, trwa on z umysłem wolnym od ograniczeń.

Tak jak niebieski, czerwony, czy biały kwiat lotosu, choć zrodzony w wodzie i wyrosły w wodzie, wznosi się ponad wodę i stoi niezanieczyszczony przez wodę, tak też, Bahuna, to z uwagi na to, że Tathagata jest uwolniony, oderwany, i wyzwolony od tych dziesięciu rzeczy, trwa on z umysłem wolnym od ograniczeń”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.