11 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe zmysłowe
pożądanie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie zwiększa się
i rozszerza, jak znak atrakcyjnego. U tego, kto nieodpowiednio
skierowuje uwagę na znak atrakcyjnego, niepowstałe zmysłowe
pożądanie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie zwiększa się
i rozszerza.
12 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała zła wola
powstaje, i powstała zła wola zwiększa się i rozszerza, jak znak
odpychającego. U tego, kto nieodpowiednio skierowuje uwagę na znak
odpychającego, niepowstała zła wola powstaje, i powstała zła
wola zwiększa się i rozszerza.
13 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała ospałość i
stany letargiczne powstają, i powstała ospałość i stany
letargiczne zwiększają się i rozszerzają, jak niezadowolenie,
letarg, lenistwo, ospałość po posiłku, niemrawość umysłu. U
tego, z niemrawym umysłem, niepowstała ospałość i stany
letargiczne powstają, i powstała ospałość i stany letargiczne
zwiększają się i rozszerzają.
14 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepokój i wyrzuty sumienia
powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia zwiększają się
i rozszerzają, jak nieustabilizowany umysł. U tego, z
nieustabilizowanym umysłem, niepowstały niepokój i wyrzuty
sumienia powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia
zwiększają się i rozszerzają.
15 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe wątpliwości
powstają, i powstałe wątpliwości zwiększają się i rozszerzają,
jak nieodpowiednie skierowanie uwagi. U tego, kto nieodpowiednio
skierowuje uwagę, niepowstałe wątpliwości powstają, i powstałe
wątpliwości zwiększają się i rozszerzają.
16 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe zmysłowe
pożądanie nie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie jest
porzucone, jak znak brzydoty. U tego, kto odpowiednio skierowuje
uwagę na znak brzydoty, niepowstałe zmysłowe pożądanie nie
powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie jest porzucone.
17 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała zła wola nie
powstaje, i powstała zła wola jest porzucona, jak wyzwolenie umysłu
przez przyjazność. U tego, kto odpowiednio skierowuje uwagę na
wyzwolenie umysłu przez przyjazność, niepowstała zła wola nie
powstaje, i powstała zła wola jest porzucona.
18 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała ospałość i
stany letargiczne nie powstają, i powstała ospałość i stany
letargiczne są porzucone, jak element pilności, element
wytrwałości, element wysiłku. U tego, kto pobudził energię,
niepowstała ospałość i stany letargiczne nie powstają, i
powstała ospałość i stany letargiczne są porzucone.
19 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstały niepokój i
wyrzuty sumienia nie powstają, i powstały niepokój i wyrzuty
sumienia są porzucone, jak uspokojenie umysłu. U tego, z
uspokojonym umysłem, niepowstały niepokój i wyrzuty sumienia nie
powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia są porzucane.
20 Mnisi, nie widzę nawet jednej
drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe wątpliwości nie
powstają, i powstałe wątpliwości są porzucone, jak odpowiednie
skierowanie uwagi. U tego, kto odpowiednio skierowuje uwagę,
niepowstałe wątpliwości nie powstają, i powstałe wątpliwości
są porzucone.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.