wtorek, 23 kwietnia 2013

AN I, 11- 20 Przeszkody


11 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe zmysłowe pożądanie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie zwiększa się i rozszerza, jak znak atrakcyjnego. U tego, kto nieodpowiednio skierowuje uwagę na znak atrakcyjnego, niepowstałe zmysłowe pożądanie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie zwiększa się i rozszerza.

12 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała zła wola powstaje, i powstała zła wola zwiększa się i rozszerza, jak znak odpychającego. U tego, kto nieodpowiednio skierowuje uwagę na znak odpychającego, niepowstała zła wola powstaje, i powstała zła wola zwiększa się i rozszerza.

13 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała ospałość i stany letargiczne powstają, i powstała ospałość i stany letargiczne zwiększają się i rozszerzają, jak niezadowolenie, letarg, lenistwo, ospałość po posiłku, niemrawość umysłu. U tego, z niemrawym umysłem, niepowstała ospałość i stany letargiczne powstają, i powstała ospałość i stany letargiczne zwiększają się i rozszerzają.

14 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepokój i wyrzuty sumienia powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia zwiększają się i rozszerzają, jak nieustabilizowany umysł. U tego, z nieustabilizowanym umysłem, niepowstały niepokój i wyrzuty sumienia powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia zwiększają się i rozszerzają.

15 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe wątpliwości powstają, i powstałe wątpliwości zwiększają się i rozszerzają, jak nieodpowiednie skierowanie uwagi. U tego, kto nieodpowiednio skierowuje uwagę, niepowstałe wątpliwości powstają, i powstałe wątpliwości zwiększają się i rozszerzają.

16 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe zmysłowe pożądanie nie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie jest porzucone, jak znak brzydoty. U tego, kto odpowiednio skierowuje uwagę na znak brzydoty, niepowstałe zmysłowe pożądanie nie powstaje, i powstałe zmysłowe pożądanie jest porzucone.

17 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała zła wola nie powstaje, i powstała zła wola jest porzucona, jak wyzwolenie umysłu przez przyjazność. U tego, kto odpowiednio skierowuje uwagę na wyzwolenie umysłu przez przyjazność, niepowstała zła wola nie powstaje, i powstała zła wola jest porzucona.

18 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstała ospałość i stany letargiczne nie powstają, i powstała ospałość i stany letargiczne są porzucone, jak element pilności, element wytrwałości, element wysiłku. U tego, kto pobudził energię, niepowstała ospałość i stany letargiczne nie powstają, i powstała ospałość i stany letargiczne są porzucone.

19 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstały niepokój i wyrzuty sumienia nie powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia są porzucone, jak uspokojenie umysłu. U tego, z uspokojonym umysłem, niepowstały niepokój i wyrzuty sumienia nie powstają, i powstały niepokój i wyrzuty sumienia są porzucane.

20 Mnisi, nie widzę nawet jednej drugiej takiej rzeczy z powodu której niepowstałe wątpliwości nie powstają, i powstałe wątpliwości są porzucone, jak odpowiednie skierowanie uwagi. U tego, kto odpowiednio skierowuje uwagę, niepowstałe wątpliwości nie powstają, i powstałe wątpliwości są porzucone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.