„Mnisi, wędrowcy z innych sekt mogą
was spytać: 'Przyjaciele, są te trzy rzeczy. Jakie trzy? Chciwość,
nienawiść i złudzenie. Takie są te trzy rzeczy. Jaka jest,
przyjaciele, dystynkcja, odmienność, różnica między nimi?'
Jeżeli zostalibyście tak zapytani, co odpowiedzielibyście?”
„Czcigodny panie, nasze nauczanie jest zakorzenione w
Zrealizowanym, kierowane przez Zrealizowanego, bierze schronienie w
Zrealizowanym. Byłoby dobrze, gdyby Zrealizowany wyjaśnił
znaczenie tego twierdzenia. Po usłyszeniu tego, mnisi zachowają to
w umyśle”.
„Zatem słuchajcie i bacznie
uważajcie na to co powiem”. „Tak, czcigodny panie”,
odpowiedzieli ci mnisi. Zrealizowany rzekł to:
„Mnisi, jeżeli wędrowcy z innych
sekt zadaliby wam takie pytanie, powinniście odpowiedzieć
następująco:
'Pożądanie, przyjaciele jest mniej
naganne, ale wolniej zanika; nienawiść jest bardzo naganna, ale
szybciej zanika; złudzenie jest bardzo naganne, ale wolno zanika'.
[Załóżmy, że spytają się tak:]
'Ale przyjaciele, jaki jest powód, że niepowstałe pożądanie
powstaje i powstałe pożądanie zwiększa się i rozszerza?'
Powinniście odpowiedzieć tak: 'Atrakcyjny obiekt. U tego, kto
niepoprawnie skierowuje uwagę na atrakcyjny obiekt, niepowstałe
pożądanie powstaje i powstałe pożądanie zwiększa się i
rozszerza. To, przyjaciele, jest powód, że niepowstałe pożądanie
powstaje i powstałe pożądanie zwiększa się i rozszerza'.
[Załóżmy, że spytają się tak:]
'Ale przyjaciele, jaki jest powód, że niepowstała nienawiść
powstaje i powstała nienawiść zwiększa się i rozszerza?'
Powinniście odpowiedzieć tak: 'Odpychający obiekt. U tego, kto
niepoprawnie skierowuje uwagę na odpychający obiekt, niepowstała
nienawiść powstaje i powstała nienawiść zwiększa się i
rozszerza. To, przyjaciele, jest powód, że niepowstała nienawiść
powstaje i powstała nienawiść zwiększa się i rozszerza'.
[Załóżmy, że spytają się tak:]
'Ale przyjaciele, jaki jest powód, że niepowstałe złudzenie
powstaje i powstałe złudzenie zwiększa się i rozszerza?'
Powinniście odpowiedzieć tak: 'Niepoprawne skierowanie uwagi. U
tego, kto niepoprawnie skierowuje uwagę, niepowstałe złudzenie
powstaje i powstałe złudzenie zwiększa się i rozszerza. To,
przyjaciele, jest powód, że niepowstałe złudzenie powstaje i
powstałe złudzenie zwiększa się i rozszerza'.
[Załóżmy, że spytają się tak:]
'Ale przyjaciele, jaki jest powód, że niepowstałe pożądanie nie
powstaje i powstałe pożądanie jest porzucone?' Powinniście
odpowiedzieć tak: 'Nieatrakcyjny obiekt. U tego, kto poprawnie
skierowuje uwagę na nieatrakcyjny obiekt, powstałe pożądanie nie
powstaje i powstałe pożądanie jest porzucone. To, przyjaciele,
jest powód, że niepowstałe pożądanie nie powstaje i powstałe
pożądanie jest porzucone'.
[Załóżmy, że spytają się tak:]
'Ale przyjaciele, jaki jest powód, że niepowstała nienawiść nie
powstaje i powstała nienawiść jest porzucona?' Powinniście
odpowiedzieć tak: 'Wyzwolenie umysłu przez przyjazność. U tego,
kto poprawnie skierowuje uwagę na wyzwolenie umysłu przez
przyjazność, niepowstała nienawiść nie powstaje i powstała
nienawiść jest porzucona. To, przyjaciele, jest powód, że
niepowstała nienawiść nie powstaje i powstała nienawiść jest
porzucona'.
[Załóżmy, że spytają się tak:]
'Ale przyjaciele, jaki jest powód, że niepowstałe złudzenie nie
powstaje i powstałe złudzenie jest porzucone?' Powinniście
odpowiedzieć tak: 'Poprawne skierowanie uwagi. U tego, kto poprawnie
skierowuje uwagę, niepowstałe złudzenie nie powstaje i powstałe
złudzenie jest porzucone. To, przyjaciele, jest powód, że
niepowstałe złudzenie nie powstaje i powstałe złudzenie jest
porzucone.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.