Mnisi, jest te sześć elementów
ucieczki. Jakie sześć?
Tu, mnich mógłby powiedzieć tak:
„Rozwinąłem i wypracowałem wyzwolenie umysłu przez przyjazność,
uczyniłem je moim wehikułem i podstawą, w pełni opanowałem,
skonsolidowałem je i odpowiednio podjąłem, a jednak zła wola
wciąż wprawia mój umysł w obsesje”. Powinno mu się powiedzieć
w ten sposób: „Nie jest tak! Nie mów w ten sposób. Nie
reprezentuj błędnie Zrealizowanego, gdyż nie jest dobrze błędnie
reprezentować Zrealizowanego. Zrealizowany z pewnością nie
powiedziałby w ten sposób. To niemożliwe i niewyobrażalne,
przyjacielu, by umysł kogoś kto rozwinął i wypracował wyzwolenie
umysłu przez przyjazność, uczynił je swoim wehikułem i podstawą,
w pełni opanował, skonsolidował je i odpowiednio podjął, ulegał
obsesji złej woli. Nie ma takiej możliwości. Gdyż to,
przyjacielu, jest ucieczka ze złej woli, mianowicie, wyzwolenie
umysłu przez przyjazność”.
Tu, mnich mógłby powiedzieć tak:
„Rozwinąłem i wypracowałem wyzwolenie umysłu przez współczucie,
uczyniłem je moim wehikułem i podstawą, w pełni opanowałem,
skonsolidowałem je i odpowiednio podjąłem, a jednak myśl o
krzywdzeniu wciąż wprawia mój umysł w obsesje”. Powinno mu się
powiedzieć w ten sposób: „Nie jest tak! Nie mów w ten sposób.
Nie reprezentuj błędnie Zrealizowanego, gdyż nie jest dobrze
błędnie reprezentować Zrealizowanego. Zrealizowany z pewnością
nie powiedziałby w ten sposób. To niemożliwe i niewyobrażalne,
przyjacielu, by umysł kogoś kto rozwinął i wypracował wyzwolenie
umysłu przez współczucie, uczynił je swoim wehikułem i podstawą,
w pełni opanował, skonsolidował je i odpowiednio podjął, ulegał
obsesji myśli o krzywdzeniu. Nie ma takiej możliwości. Gdyż to,
przyjacielu, jest ucieczka z myśli o krzywdzeniu, mianowicie,
wyzwolenie umysłu przez przyjazność”.
Tu, mnich mógłby powiedzieć tak:
„Rozwinąłem i wypracowałem wyzwolenie umysłu przez radość (z
sukcesów innych), uczyniłem je moim wehikułem i podstawą, w pełni
opanowałem, skonsolidowałem je i odpowiednio podjąłem, a jednak
niezadowolenie wciąż wprawia mój umysł w obsesje”. Powinno mu
się powiedzieć w ten sposób: „Nie jest tak! Nie mów w ten
sposób. Nie reprezentuj błędnie Zrealizowanego, gdyż nie jest
dobrze błędnie reprezentować Zrealizowanego. Zrealizowany z
pewnością nie powiedziałby w ten sposób. To niemożliwe i
niewyobrażalne, przyjacielu, by umysł kogoś kto rozwinął i
wypracował wyzwolenie umysłu przez radość (z sukcesów innych),
uczynił je swoim wehikułem i podstawą, w pełni opanował,
skonsolidował je i odpowiednio podjął, ulegał obsesji
niezadowolenia. Nie ma takiej możliwości. Gdyż to, przyjacielu,
jest ucieczka z niezadowolenia, mianowicie, wyzwolenie umysłu przez
radość (z sukcesów innych)”.
Tu, mnich mógłby powiedzieć tak:
„Rozwinąłem i wypracowałem wyzwolenie umysłu przez równowagę,
uczyniłem je moim wehikułem i podstawą, w pełni opanowałem,
skonsolidowałem je i odpowiednio podjąłem, a jednak pożądanie
wciąż wprawia mój umysł w obsesje”. Powinno mu się powiedzieć
w ten sposób: „Nie jest tak! Nie mów w ten sposób. Nie
reprezentuj błędnie Zrealizowanego, gdyż nie jest dobrze błędnie
reprezentować Zrealizowanego. Zrealizowany z pewnością nie
powiedziałby w ten sposób. To niemożliwe i niewyobrażalne,
przyjacielu, by umysł kogoś kto rozwinął i wypracował wyzwolenie
umysłu przez równowagę, uczynił je swoim wehikułem i podstawą,
w pełni opanował, skonsolidował je i odpowiednio podjął, ulegał
obsesji pożądania. Nie ma takiej możliwości. Gdyż to,
przyjacielu, jest ucieczka z pożądania, mianowicie, wyzwolenie
umysłu przez równowagę”.
Tu, mnich mógłby powiedzieć tak:
„Rozwinąłem i wypracowałem wyzwolenie umysłu bez znaków,
uczyniłem je moim wehikułem i podstawą, w pełni opanowałem,
skonsolidowałem je i odpowiednio podjąłem, a jednak mój umysł
wciąż podąża za znakami”. Powinno mu się powiedzieć w ten
sposób: „Nie jest tak! Nie mów w ten sposób. Nie reprezentuj
błędnie Zrealizowanego, gdyż nie jest dobrze błędnie
reprezentować Zrealizowanego. Zrealizowany z pewnością nie
powiedziałby w ten sposób. To niemożliwe i niewyobrażalne,
przyjacielu, by umysł kogoś kto rozwinął i wypracował wyzwolenie
umysłu bez znaków, uczynił je swoim wehikułem i podstawą, w
pełni opanował, skonsolidował je i odpowiednio podjął, wciąż
podążał za znakami. Nie ma takiej możliwości. Gdyż to,
przyjacielu, jest ucieczka ze wszystkich znaków, mianowicie,
wyzwolenie umysłu bez znaków”.
Wtedy mnich mógłby powiedzieć:
„Porzuciłem koncept 'jestem', nie uważam nic jako: 'Tym jestem',
a jednak strzała wątpliwości i pomieszania ciągle dręczy mój
umysł”. Powinno mu się powiedzieć w ten sposób: „Nie jest
tak! Nie mów w ten sposób. Nie reprezentuj błędnie
Zrealizowanego, gdyż nie jest dobrze błędnie reprezentować
Zrealizowanego. Zrealizowany z pewnością nie powiedziałby w ten
sposób. To niemożliwe i niewyobrażalne, przyjacielu, u kogoś kto
porzucił koncept 'jestem', i nie uważał nic jako: 'Tym jestem',
strzała wątpliwości i pomieszania ciągle dręczyła jego umysł.
Nie ma takiej możliwości. Gdyż to, przyjacielu, jest ucieczka od
strzały wątpliwości i pomieszania, mianowicie wykorzenienie
wyobrażenia 'jestem'.
Takie, mnisi, jest te sześć elementów
ucieczki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.