Te trzy przykłady pojawiły mi się spontanicznie, nigdy przedtem nie
słyszane. Przypuśćmy, że jest wilgotny, mokry kawałek drewna leżący w
wodzie, i przyszedł tam człowiek z kijem do wytwarzania ognia, myśląc:
„Rozpalę ogień, wyprodukuję ciepło”. Jak myślisz, książę, czy ten
człowiek mógłby rozpalić ogień i wyprodukować ciepło biorąc kij do
wytwarzania ognia i pocierając go o ten wilgotny, mokry kawałek drewna
leżący w wodzie?” „Nie czcigodny panie. Dlaczego nie? Ponieważ to
wilgotny, mokry kawałek drewna i leży on w wodzie. W ostateczności ten
człowiek spotkałby się ze zmęczeniem i rozczarowaniem”. „Tak też książę,
co do tych pustelników i braminów którzy wciąż nie żyją cieleśnie i
mentalnie oderwani od zmysłowych przyjemności i których zmysłowe
pożądanie, upodobanie, fascynacja, pragnienie i gorączka zmysłowych
przyjemności nie zostały w pełni porzucone i stłumione wewnętrznie,
nawet jeżeli ci dobrzy pustelnicy i bramini czują bolesne przenikające i
przeszywające uczucia z uwagi na wysiłek, to jednakże są niezdolni do
wiedzy i wizji i najwyższego oświecenia i nawet jeżeli ci dobrzy
pustelnicy i bramini nie czują bolesnych przenikających i
przeszywających uczuć z uwagi na wysiłek, to jednakże są niezdolni do
wiedzy i wizji i najwyższego oświecenia. To był pierwszy przykład, który
pojawił mi się spontanicznie nigdy przedtem nie słyszany.
I znów, książę, drugi przykład pojawił mi się spontanicznie nigdy przedtem
nie słyszany. Załóżmy, że jest wilgotny, mokry kawałek drewna, leżący
na suchym lądzie z dala od wody i przyszedł tam człowiek z kijem do
wytwarzania ognia, myśląc: „Rozpalę ogień, wyprodukuję ciepło”. Jak
myślisz, książę, czy ten człowiek mógłby rozpalić ogień i wyprodukować
ciepło biorąc kij do wytwarzania ognia i pocierając go o ten wilgotny,
mokry kawałek drewna leżący na suchym lądzie z dala od wody?” „Nie
czcigodny panie. Dlaczego nie? Ponieważ to wilgotny, mokry kawałek
drewna, chociaż leży on na suchym lądzie z dala od wody. W ostateczności
ten człowiek spotkałby się ze zmęczeniem i rozczarowaniem”. „Tak też
książę, co do tych pustelników i braminów którzy żyją cieleśnie i
mentalnie oderwani od zmysłowych przyjemności ale których zmysłowe
pożądanie, upodobanie, fascynacja, pragnienie i gorączka zmysłowych
przyjemności wciąż nie zostały w pełni porzucone i stłumione
wewnętrznie, nawet jeżeli ci dobrzy pustelnicy i bramini czują bolesne
przenikające i przeszywające uczucia z uwagi na wysiłek, to jednakże są
niezdolni do wiedzy i wizji i najwyższego oświecenia i nawet jeżeli ci
dobrzy pustelnicy i bramini nie czują bolesnych przenikających i
przeszywających uczuć z uwagi na wysiłek, to jednakże są niezdolni do
wiedzy i wizji i najwyższego oświecenia. To był drugi przykład, który
pojawił mi się spontanicznie nigdy przedtem nie słyszany.
I
znów, książę, trzeci przykład pojawił mi się spontanicznie nigdy
przedtem nie słyszany. Załóżmy, że jest suchy, wysuszony kawałek drewna
leżący na suchym lądzie z dala od wody i przyszedł tam człowiek z kijem
do wytwarzania ognia, myśląc: „Rozpalę ogień, wyprodukuję ciepło”. Jak
myślisz, książę, czy ten człowiek mógłby rozpalić ogień i wyprodukować
ciepło biorąc kij do wytwarzania ognia i pocierając go o ten suchy
wysuszony kawałek drewna leżący z dala od wody?” „Tak czcigodny panie.
Dlaczego tak? Ponieważ to jest suchy wysuszony kawałek drewna i leży z
dala od wody”. "Tak też książę, co do tych pustelników i braminów którzy
żyją cieleśnie i mentalnie oderwani od zmysłowych przyjemności i
których zmysłowe pożądanie, upodobanie, fascynacja, pragnienie i
gorączka zmysłowych przyjemności zostały w pełni porzucone i stłumione
wewnętrznie, nawet jeżeli ci dobrzy pustelnicy i bramini czują bolesne
przenikające i przeszywające uczucia z uwagi na wysiłek, to jednakże są
zdolni do wiedzy i wizji i najwyższego oświecenia i nawet jeżeli ci
dobrzy pustelnicy i bramini nie czują bolesnych przenikających i
przeszywających uczuć z uwagi na wysiłek, to jednakże są zdolni do
wiedzy i wizji i najwyższego oświecenia. To był trzeci przykład, który
pojawił mi się spontanicznie nigdy przedtem nie słyszany.
M 85
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.