Mnisi, kiedy człowiek zna i widzi oko takim jakim rzeczywiście jest,
kiedy zna i widzi materialne formy takimi jakimi rzeczywiście są, kiedy
zna i widzi świadomość oka taką jaką rzeczywiście jest, kiedy zna i
widzi kontakt oka takim jakim rzeczywiście jest, kiedy zna i widzi takim
jakim rzeczywiście jest – uczucie odczuwane jako przyjemne czy bolesne
czy ani-przyjemne-ani-bolesne, które powstaje wraz z kontaktem oka jako
warunkiem, wtedy człowiek nie jest rozpalony przez pożądanie oka,
materialnych form, świadomości oka, kontaktu oka, uczucia odczuwanego
jako przyjemne czy bolesne czy ani-przyjemne-ani-bolesne, które powstaje
wraz z kontaktem oka jako warunkiem. Kiedy człowiek trwa nierozpalony
przez pożądanie, niezniewolony, nierozogniony, kontemplując
niebezpieczeństwo; wtedy pięć agregatów objętych utrzymywaniem nie jest
budowanych dla niego w przyszłości i jego pragnienie – co przynosi
odnowę istnienia i jest stowarzyszone z rozmiłowaniem w tym czy w
tamtym, jest porzucone. Jego cielesne i mentalne kłopoty są porzucone,
jego cielesne i mentalne udręki są porzucone, jego cielesna i mentalna
gorączka jest porzucona i odczuwa on cielesną i mentalną przyjemność.
Pogląd osoby takiej jak ta to właściwy pogląd. Jego intencja to
właściwa intencja, jego wysiłek jest właściwym wysiłkiem, jego uważność
jest właściwą uważnością, jego koncentracja jest właściwą koncentracją.
Lecz jego cielesne działanie, jego werbalne działanie i jego sposób
utrzymania zostały dobrze oczyszczone już wcześniej. I tak Szlachetna
Ośmioraka Ścieżka dochodzi u niego do wypełnienia przez rozwój. Kiedy
rozwija on Ośmioraką Szlachetną Ścieżkę, cztery podstawy uważności
również dochodzą u niego do wypełnienia przez rozwój, cztery właściwe
rodzaje wysiłku również dochodzą u niego do wypełnienia przez rozwój,
cztery podstawy sukcesu również dochodzą u niego do wypełnienia przez
rozwój. Dwie rzeczy – spokój i wgląd pojawiają się u niego równocześnie
połączone. W pełni rozumie on dzięki bezpośredniej wiedzy rzeczy które
powinie być w pełni zrozumiane przez bezpośrednią wiedzę. Porzuca on
dzięki bezpośredniej wiedzy rzeczy które powinny być porzucone przez
bezpośrednią wiedzę. Realizuje on dzięki bezpośredniej wiedzy rzeczy
które powinny być zrealizowane przez bezpośrednią wiedzę.
A
jakie rzeczy powinny być całkowicie zrozumiane dzięki bezpośredniej
wiedzy? Na to odpowiedz brzmi: „Pięć agregatów objęte utrzymywaniem, to
jest agregat materialnej formy objęty utrzymywaniem, agregat uczucia
objęty utrzymywaniem, agregat percepcji objęty utrzymywaniem, agregat
świadomości objęty utrzymywaniem”. To są rzeczy które powinny być
całkowicie zrozumiane dzięki bezpośredniej wiedzy. A jakie rzeczy
powinny być porzucone dzięki bezpośredniej wiedzy? Ignorancja i
pragnienie istnienia. To są rzeczy które powinny być porzucone dzięki
bezpośredniej wiedzy. A jakie rzeczy powinny być rozwinięte dzięki
bezpośredniej wiedzy? Spokój i wgląd. To są rzeczy które powinny być
rozwinięte dzięki bezpośredniej wiedzy. A jakie rzeczy powinny być
zrealizowane dzięki bezpośredniej wiedzy? Prawdziwa wiedza i wyzwolenie.
To są rzeczy które powinny być zrealizowane dzięki bezpośredniej
wiedzy.
M 149
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.