wtorek, 12 marca 2013

Właściwy pogląd

Mnisi, kiedy człowiek zna i widzi oko takim jakim rzeczywiście jest, kiedy zna i widzi materialne formy takimi jakimi rzeczywiście są, kiedy zna i widzi świadomość oka taką jaką rzeczywiście jest, kiedy zna i widzi kontakt oka takim jakim rzeczywiście jest, kiedy zna i widzi takim jakim rzeczywiście jest – uczucie odczuwane jako przyjemne czy bolesne czy ani-przyjemne-ani-bolesne, które powstaje wraz z kontaktem oka jako warunkiem, wtedy człowiek nie jest rozpalony przez pożądanie oka, materialnych form, świadomości oka, kontaktu oka, uczucia odczuwanego jako przyjemne czy bolesne czy ani-przyjemne-ani-bolesne, które powstaje wraz z kontaktem oka jako warunkiem. Kiedy człowiek trwa nierozpalony przez pożądanie, niezniewolony, nierozogniony, kontemplując niebezpieczeństwo; wtedy pięć agregatów objętych utrzymywaniem nie jest budowanych dla niego w przyszłości i jego pragnienie – co przynosi odnowę istnienia i jest stowarzyszone z rozmiłowaniem w tym czy w tamtym, jest porzucone. Jego cielesne i mentalne kłopoty są porzucone, jego cielesne i mentalne udręki są porzucone, jego cielesna i mentalna gorączka jest porzucona i odczuwa on cielesną i mentalną przyjemność.

Pogląd osoby takiej jak ta to właściwy pogląd. Jego intencja to właściwa intencja, jego wysiłek jest właściwym wysiłkiem, jego uważność jest właściwą uważnością, jego koncentracja jest właściwą koncentracją. Lecz jego cielesne działanie, jego werbalne działanie i jego sposób utrzymania zostały dobrze oczyszczone już wcześniej. I tak Szlachetna Ośmioraka Ścieżka dochodzi u niego do wypełnienia przez rozwój. Kiedy rozwija on Ośmioraką Szlachetną Ścieżkę, cztery podstawy uważności również dochodzą u niego do wypełnienia przez rozwój, cztery właściwe rodzaje wysiłku również dochodzą u niego do wypełnienia przez rozwój, cztery podstawy sukcesu również dochodzą u niego do wypełnienia przez rozwój. Dwie rzeczy – spokój i wgląd pojawiają się u niego równocześnie połączone. W pełni rozumie on dzięki bezpośredniej wiedzy rzeczy które powinie być w pełni zrozumiane przez bezpośrednią wiedzę. Porzuca on dzięki bezpośredniej wiedzy rzeczy które powinny być porzucone przez bezpośrednią wiedzę. Realizuje on dzięki bezpośredniej wiedzy rzeczy które powinny być zrealizowane przez bezpośrednią wiedzę.

A jakie rzeczy powinny być całkowicie zrozumiane dzięki bezpośredniej wiedzy? Na to odpowiedz brzmi: „Pięć agregatów objęte utrzymywaniem, to jest agregat materialnej formy objęty utrzymywaniem, agregat uczucia objęty utrzymywaniem, agregat percepcji objęty utrzymywaniem, agregat świadomości objęty utrzymywaniem”. To są rzeczy które powinny być całkowicie zrozumiane dzięki bezpośredniej wiedzy. A jakie rzeczy powinny być porzucone dzięki bezpośredniej wiedzy? Ignorancja i pragnienie istnienia. To są rzeczy które powinny być porzucone dzięki bezpośredniej wiedzy. A jakie rzeczy powinny być rozwinięte dzięki bezpośredniej wiedzy? Spokój i wgląd. To są rzeczy które powinny być rozwinięte dzięki bezpośredniej wiedzy. A jakie rzeczy powinny być zrealizowane dzięki bezpośredniej wiedzy? Prawdziwa wiedza i wyzwolenie. To są rzeczy które powinny być zrealizowane dzięki bezpośredniej wiedzy.

M 149

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.