W Savatthi. Tam Zrealizowany rzekł to:
Mnisi, chociaż Obracający Kołem Monarcha, sprawujący rządy nad
czterema kontynentami, z rozpadem ciała , po śmierci, odradza się
w dobrej destynacji, w niebiańskim świecie, w towarzystwie bogów
królestwa Tavatimsy, i tam w gaju Nandana, w towarzystwie
niebiańskich nimf, cieszy się, będąc zaopatrzony i wyposażony w
pięć strun niebiańskich zmysłowych przyjemności, wciąż, gdyż
nie posiada czterech rzeczy, nie jest wolny od piekła, królestwa
zwierząt i królestwa duchów, nie jest wolny od planu żałości,
złych destynacji, niższego świata.
Mnisi, chociaż szlachetny uczeń
utrzymuje się przy pomocy wyżebranego jedzenia i nosi łachmany,
wciąż gdyż posiada cztery rzeczy, jest wolny od piekła,
królestwa zwierząt i królestwa duchów, jest wolny od planu
żałości, złych destynacji, niższego świata.
Jakie cztery? Tu, mnisi, szlachetny
uczeń posiada pełne przekonanie co do Buddy, takie oto:
„Zrealizowany jest arahatem, doskonale przebudzonym, spełnionym w
prawdziwej wiedzy i prowadzeniu się, pomyślnym, znawcą świata,
nieprzewyższonym przywódcą osób do opanowania, nauczycielem bogów
i ludzi, Przebudzonym, Zrealizowanym”.
Posiada pełne przekonanie co do
Dhammy, takie oto: „Dhamma jest dobrze wyłożona przez
Zrealizowanego, (z efektem) widzialnym tutaj i teraz, a nie (po
upływie) czasu, zapraszająca do wglądu, naprowadzająca,
doświadczana przez mądrych dla każdego osobiście”.
Posiada pełne przekonanie co do
Zgromadzenia, takie oto: „Zgromadzenie uczniów Zrealizowanego
praktykuje w dobry sposób, w jasny sposób, praktykuje w prawdziwy
sposób, praktykuje w odpowiedni sposób; mianowicie, cztery pary
jednostek, osiem typów indywidualnych – te Zgromadzenie
Zrealizowanego jest warte podarunków, warte gościnności, warte
ofiar, warte pozdrowień z szacunkiem, nieprzewyższonym polem zasług
dla świata”.
Posiada cnotę drogą szlachetnym –
niezłamaną, niestartą, nienaganną, niesplątaną, uwalniającą,
chwaloną przez mądrych, wiodącą do koncentracji.
Posiada te cztery rzeczy. I mnisi,
pomiędzy uzyskaniem władzy nad czterema kontynentami i uzyskaniem
tych czterech rzeczy, uzyskanie władzy nad czterema kontynentami nie
jest warte szesnastej części uzyskania tych czterech rzeczy.
SN 55: 1
Mnisi, szlachetny uczeń który posiada
cztery rzeczy, jest wchodzącym w strumień, już dłużej nie
skazanym na niższy świat, o ustalonej destynacji, z przebudzeniem
jako swoją destynacją.
Jakie cztery? Tu, mnisi, szlachetny
uczeń posiada pełne przekonanie co do Buddy, takie oto:
„Zrealizowany jest arahatem, doskonale przebudzonym, spełnionym w
prawdziwej wiedzy i prowadzeniu się, pomyślnym, znawcą świata,
nieprzewyższonym przywódcą osób do opanowania, nauczycielem bogów
i ludzi, Przebudzonym, Zrealizowanym”.
Posiada pełne przekonanie co do
Dhammy, takie oto: „Dhamma jest dobrze wyłożona przez
Zrealizowanego, (z efektem) widzialnym tutaj i teraz, a nie (po
upływie) czasu, zapraszająca do wglądu, naprowadzająca,
doświadczana przez mądrych dla każdego osobiście”.
Posiada pełne przekonanie co do
Zgromadzenia, takie oto: „Zgromadzenie uczniów Zrealizowanego
praktykuje w dobry sposób, w jasny sposób, praktykuje w prawdziwy
sposób, praktykuje w odpowiedni sposób; mianowicie, cztery pary
jednostek, osiem typów indywidualnych – te Zgromadzenie
Zrealizowanego jest warte podarunków, warte gościnności, warte
ofiar, warte pozdrowień z szacunkiem, nieprzewyższonym polem zasług
dla świata”.
Posiada cnotę drogą szlachetnym –
niezłamaną, niestartą, nienaganną, niesplątaną, uwalniającą,
chwaloną przez mądrych, wiodącą do koncentracji.
Mnisi, szlachetny uczeń który posiada
cztery rzeczy, jest wchodzącym w strumień, już dłużej nie
skazanym na niższy świat, o ustalonej destynacji, z przebudzeniem
jako swoją destynacją.
Oto co powiedział Zrealizowany. To
powiedziawszy, Pomyślny, Nauczyciel, dalej powiedział:
Ci którzy posiadają wiarę i cnotę,
Pewność i wizją Dhammy,
Na czas dochodzą do szczęścia
Ugruntowanego w tym świętym życiu.
SN 55: 2
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.