Ale mistrzu Ananda, kiedy mnich jest arahatem z wyczerpanymi skazami,
tym który przeżył święte życie, wykonał co było do wykonania, odłożył
brzemię, osiągnął prawdziwy cel, zniszczył pęta istnienia i jest
wyzwolony przez finałową wiedzę, czy jego wiedza i wizja, że skazy są
wyczerpane jest ciągle i nieprzerwanie u niego obecna, gdy idziem czy
stoi, czy śpi, czy jest przebudzony?” „Co do tego Sandako dam ci
przykład, gdyż pewni mądrzy ludzie zrozumieją znaczenie twierdzenia za
pomocą przykładu. Załóżmy, że jest człowiek którego ręce i stopy zostały
odcięte. Czy wiedziałby on: 'Moje ręce i stopy są odcięte', ciągle i
nieprzerwanie, niezależnie czy idąc, czy stojąc, czy śpiąc, czy będąc
przebudzonym, lub wiedziałby: 'Moje ręce i stopy są odcięte', tylko
rozpatrując ten fakt?'” „Ten człowiek mistrzu Anando nie wiedziałby
'Moje ręce i stopy są odcięte' ciągle i nieprzerwanie, niezależnie czy
idąc czy stojąc czy śpiąc czy będąc przebudzonym, ale tylko rozpatrując
ten fakt”. „Tak też Sandako, kiedy mnich jest arahatem z wyczerpanymi
skazami, tym który przeżył święte życie, wykonał co było do wykonania,
odłożył brzemię, osiągnął prawdziwy cel, zniszczył pęta istnienia i jest
wyzwolony przez finałową wiedzę jego wiedza i wizja, że skazy są
wyczerpane pojawia się gdy rozpatruje ten fakt”.
M 76
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.