W Savatthi. Wtedy czcigodny Ananda
podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i
rzekł do niego: „Czcigodny panie, jest powiedziane: 'Pusty jest
świat, pusty jest świat'. W jaki sposób, czcigodny panie, jest
powiedziane 'Pusty jest świat'”.
„To, Anando, ponieważ jest
pusty od ja i tego co należy do ja, jest powiedziane 'Pusty jest
świat'. A co jest puste od ja i tego co należy do ja? Oko, Anando
jest puste od ja i tego co należy do ja. Widzialne formy są puste
od ja i tego co należy do ja. Świadomość oka jest pusta od ja i
tego co należy do ja. Kontakt oka jest pusty od ja i tego co należy
do ja. Jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem oka jako warunek –
czy to przyjemne czy bolesne czy ani-bolesne-ani-przyjemne – to też
jest jest puste od ja i tego co należy do ja.
Ucho, Anando, jest puste od ja i tego
co należy do ja. Dźwięki są puste od ja i tego co należy do ja.
Świadomość ucha jest pusta od ja i tego co należy do ja. Kontakt
ucha jest pusty od ja i tego co należy do ja. Jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem ucha jako warunek – czy to przyjemne czy
bolesne czy ani-bolesne-ani-przyjemne – to też jest jest puste od
ja i tego co należy do ja.
Nos, Anando, jest pusty od ja i tego co
należy do ja. Zapachy są puste od ja i tego co należy do ja.
Świadomość nosa jest pusta od ja i tego co należy do ja. Kontakt
nosa jest pusty od ja i tego co należy do ja. Jakiekolwiek uczucie
powstałe z kontaktem nosa jako warunek – czy to przyjemne czy
bolesne czy ani-bolesne-ani-przyjemne – to też jest jest puste od
ja i tego co należy do ja.
Język, Anando, jest pusty od ja i tego
co należy do ja. Smaki są puste od ja i tego co należy do ja.
Świadomość języka jest pusta od ja i tego co należy do ja.
Kontakt języka jest pusty od ja i tego co należy do ja.
Jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem języka jako warunek –
czy to przyjemne czy bolesne czy ani-bolesne-ani-przyjemne – to też
jest jest puste od ja i tego co należy do ja.
Ciało, Anando, jest puste od ja i tego
co należy do ja. Obiekty dotyku są puste od ja i tego co należy do
ja. Świadomość ciała jest pusta od ja i tego co należy do ja.
Kontakt ciała jest pusty od ja i tego co należy do ja. Jakiekolwiek
uczucie powstałe z kontaktem ciała jako warunek – czy to
przyjemne czy bolesne czy ani-bolesne-ani-przyjemne – to też jest
jest puste od ja i tego co należy do ja.
Umysł, Anando, jest pusty od ja i tego
co należy do ja. Mentalne obiekty są puste od ja i tego co należy
do ja. Świadomość umysłu jest pusta od ja i tego co należy do
ja. Kontakt umysłu jest pusty od ja i tego co należy do ja.
Jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem umysłu jako warunek –
czy to przyjemne czy bolesne czy ani-bolesne-ani-przyjemne – to też
jest jest puste od ja i tego co należy do ja.
To, Anando, ponieważ jest
pusty od ja i tego co należy do ja, jest powiedziane ,Pusty jest
świat'”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.