sobota, 9 marca 2013

Tutaj i teraz

"Dobrze, mnisi. Zatem wy tak mówicie i ja tak mówię: to nie jest, gdy tego nie ma, to zanika z zanikiem tego, mianowicie ze wstrzymaniem ignorancji (następuje) wstrzymanie determinacji, ze wstrzymaniem determinacji (następuje) wstrzymanie świadomości, ze wstrzymaniem świadomości następuje wstrzymanie imienia-i-materii. Ze wstrzymaniem imienia-i-materii następuje wstrzymanie sześciorakiej bazy. Ze wstrzymaniem sześciorakiej bazy następuje wstrzymanie kontaktu. Ze wstrzymaniem kontaktu następuje wstrzymanie uczucia. Ze wstrzymaniem uczucia następuje wstrzymanie pragnienia. Ze wstrzymaniem pragnienia następuje wstrzymanie utrzymywania. Ze wstrzymaniem utrzymywania następuje wstrzymanie istnienia. Ze wstrzymaniem istnienia następuje wstrzymanie narodzin. Ze wstrzymaniem narodzin następuje wstrzymanie starości i śmierci (jak również) żalu i płaczu,bólu i smutku i rozpaczy; oto jak zostaje wstrzymana ta cała masa cierpienia.

Mnisi, wiedząc i widząc w ten sposób, czy będziecie wracać do przeszłości w ten sposób: 'Byliśmy w przeszłości? Czy też nie byliśmy w przeszłości? Czym byliśmy w przeszłości? Jak byliśmy w przeszłości? Będąc czym, czym zostaliśmy w przeszłości?'"- "Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób, czy będziecie wybiegać w przyszłość tak: 'Będziemy w przyszłości? Czy nie będziemy w przyszłości? Czym będziemy w przyszłości? Jak będziemy w przyszłości? Będąc czym, czym zostaniemy w przyszłości?'"- "Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób, czy będziecie niepewni teraźniejszości w ten sposób: 'Jestem? Nie jestem? Czym jestem? Jak jestem? Skąd to stworzenie przychodzi i dokąd zmierza?'" - "Nie czcigodny panie".

"Mnisi, wiedząc i widząc w ten sposób, czy będziecie mówić: 'nauczyciel jest przez nas szanowany, mówimy tak z szacunku dla nauczyciela?'" -"Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób czy będziecie mówić tak: 'Mnich tak nam powiedział, jak i inni mnisi, ale my tak nie mówimy?'"- "Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób czy możecie zmienić nauczyciela?" -"Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób czy możecie wrócić do zachowań zwykłych pustelników i braminów, do pomyślnych omenów, tumultu debat, jako opierających się na prawdzie?"- "Nie czcigodny panie". "A zatem mówicie tylko to co sami znacie, widzicie i doświadczacie?" "Tak czcigodny panie".

"Dobrze, mnisi, zostaliście więc poprowadzeni przeze mnie za pomocą Dhammy (z efektem) widzialnym tutaj i teraz, a nie (po upływie) czasu, Dhammy zapraszającej do wglądu, naprowadzającej, doświadczanej przez mądrych dla każdego osobiście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.