"Dobrze, mnisi. Zatem wy tak mówicie i ja tak mówię: to nie jest, gdy
tego nie ma, to zanika z zanikiem tego, mianowicie ze wstrzymaniem
ignorancji (następuje) wstrzymanie determinacji, ze wstrzymaniem
determinacji (następuje) wstrzymanie świadomości, ze wstrzymaniem
świadomości następuje wstrzymanie imienia-i-materii. Ze wstrzymaniem
imienia-i-materii następuje wstrzymanie sześciorakiej bazy. Ze
wstrzymaniem sześciorakiej bazy następuje wstrzymanie kontaktu. Ze
wstrzymaniem kontaktu następuje wstrzymanie uczucia. Ze wstrzymaniem
uczucia następuje wstrzymanie pragnienia. Ze wstrzymaniem pragnienia
następuje wstrzymanie utrzymywania. Ze wstrzymaniem utrzymywania
następuje wstrzymanie istnienia. Ze wstrzymaniem istnienia następuje
wstrzymanie narodzin. Ze wstrzymaniem narodzin następuje wstrzymanie
starości i śmierci (jak również) żalu i płaczu,bólu i smutku i rozpaczy;
oto jak zostaje wstrzymana ta cała masa cierpienia.
Mnisi, wiedząc i widząc w ten sposób, czy będziecie wracać do
przeszłości w ten sposób: 'Byliśmy w przeszłości? Czy też nie byliśmy w
przeszłości? Czym byliśmy w przeszłości? Jak byliśmy w przeszłości?
Będąc czym, czym zostaliśmy w przeszłości?'"- "Nie czcigodny panie".
"Wiedząc i widząc w ten sposób, czy będziecie wybiegać w przyszłość tak:
'Będziemy w przyszłości? Czy nie będziemy w przyszłości? Czym będziemy w
przyszłości? Jak będziemy w przyszłości? Będąc czym, czym zostaniemy w
przyszłości?'"- "Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób,
czy będziecie niepewni teraźniejszości w ten sposób: 'Jestem? Nie
jestem? Czym jestem? Jak jestem? Skąd to stworzenie przychodzi i dokąd
zmierza?'" - "Nie czcigodny panie".
"Mnisi, wiedząc i widząc w
ten sposób, czy będziecie mówić: 'nauczyciel jest przez nas szanowany,
mówimy tak z szacunku dla nauczyciela?'" -"Nie czcigodny panie".
"Wiedząc i widząc w ten sposób czy będziecie mówić tak: 'Mnich tak nam
powiedział, jak i inni mnisi, ale my tak nie mówimy?'"- "Nie czcigodny
panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób czy możecie zmienić nauczyciela?"
-"Nie czcigodny panie". "Wiedząc i widząc w ten sposób czy możecie
wrócić do zachowań zwykłych pustelników i braminów, do pomyślnych
omenów, tumultu debat, jako opierających się na prawdzie?"- "Nie
czcigodny panie". "A zatem mówicie tylko to co sami znacie, widzicie i
doświadczacie?" "Tak czcigodny panie".
"Dobrze, mnisi,
zostaliście więc poprowadzeni przeze mnie za pomocą Dhammy (z efektem)
widzialnym tutaj i teraz, a nie (po upływie) czasu, Dhammy zapraszającej
do wglądu, naprowadzającej, doświadczanej przez mądrych dla każdego
osobiście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.