czwartek, 7 marca 2013

Animitta samadhi

… Tu przyjaciele, kiedy przebywałem samotnie na odosobnieniu, w moim umyśle powstała refleksja, taka oto: „Jest powiedziane: 'koncentracja umysłu bez znaków, koncentracja umysłu bez znaków'. Czym jest ta koncentracja umysłu bez znaków?” Wtedy przyjaciele, pojawiło mi się: „Tu, przez brak skierowania uwagi na wszystkie znaki, mnich wkracza i trwa w koncentracji umysłu bez znaków”.
 
Wtedy, przyjaciele, przez brak skierowania uwagi na wszystkie znaki, wkroczyłem i trwałem w koncentracji umysłu bez znaków. Gdy tak w tym trwałem, moja świadomość podążyła za znakami.Wtedy, przyjaciele, Zrealizowany pojawił się przy mnie za pomocą nadnaturalnych mocy i rzekł do mnie: „Moggallano, Moggallano, nie bądź niedbały, braminie, odnośnie koncentracji umysłu bez znaków. Ustabilizuj twój umysł w koncentracji umysłu bez znaków, zjednocz twój umysł w koncentracji umysłu bez znaków, skoncentruj twój umysł w koncentracji umysłu bez znaków”.
 
Wtedy, przy późniejszej okazji przez brak skierowania uwagi na wszystkie znaki, wkroczyłem i trwałem w koncentracji umysłu bez znaków.
 
Jeżeli, przyjaciele, ktoś miałby słusznie o kimś powiedzieć: „Jest on uczniem, który osiągnął wielkość bezpośredniej wiedzy przy pomocy Nauczyciela”, to o mnie ten ktoś mógłby słusznie to powiedzieć.
SN 40: 9

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.