"Mnisi czy znacie mnie uczącego Dhammę w ten sposób: 'Tutaj kiedy ktoś
czuje pewien rodzaj przyjemnego uczucia, niekorzystne stany zwiększają
się u niego a korzystne zanikają, ale kiedy ktoś czuje inny rodzaj
przyjemnego uczucia, niekorzystne stany zanikają u niego a korzystne
wzrastają. Tutaj kiedy ktoś czuje pewien rodzaj bolesnego uczucia,
niekorzystne stany zwiększają się u niego a korzystne zanikają, ale
kiedy ktoś czuje inny rodzaj bolesnego uczucia, niekorzystne stany
zanikają u niego a korzystne wzrastają. Tutaj kiedy ktoś czuje pewien
rodzaj ani-bolesnego-ani-przyjemnego uczucia, niekorzystne stany
zwiększają się u niego a korzystne zanikają, ale kiedy ktoś czuje inny
rodzaj ani-bolesnego-ani-przyjemnego uczucia, niekorzystne stany
zanikają u niego a korzystne wzrastają?'" "Tak, czcigodny panie".
"Dobrze, mnisi. I gdyby było to mi nieznane, niezobaczone przeze mnie,
niezrealizowane, nieskontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje
pewien rodzaj przyjemnego uczucia, niekorzystne stany wzrastają u niego
a korzystne zanikają', czy byłoby odpowiednim dla mnie, nie wiedząc
tego powiedzieć: "Zaniechajcie przyjemne uczucie tego rodzaju?". "Nie,
czcigodny panie". "Ale ponieważ jest mi znane, zobaczone przeze mnie,
zrealizowane, skontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje
pewien rodzaj przyjemnego uczucia, niekorzystne stany wzrastają u niego a
korzystne zanikają', to mówię; 'Zaniechajcie przyjemne uczucie tego
rodzaju'. I gdyby było to mi nieznane, niezobaczone przeze mnie,
niezrealizowane, nieskontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje
inny rodzaj przyjemnego uczucia, niekorzystne stany zanikają u niego a
korzystne wzrastają', czy byłoby odpowiednim dla mnie, nie wiedząc tego,
powiedzieć: 'Wkraczajcie i trwajcie w tego rodzaju przyjemnym
uczuciu?'". "Nie, czcigodny panie". "Ale ponieważ jest mi znane,
zobaczone przeze mnie, zrealizowane, skontaktowane z mądrością tak:
'Tutaj gdy ktoś czuje inny rodzaj przyjemnego uczucia, niekorzystne
stany zanikają u niego a korzystne wzrastają, to mówię; 'Wkraczajcie i
trwajcie w tego rodzaju przyjemnym uczuciu'.
I gdyby było to mi
nieznane, niezobaczone przeze mnie, niezrealizowane, nieskontaktowane z
mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje pewien rodzaj bolesnego uczucia,
niekorzystne stany wzrastają u niego a korzystne zanikają', czy byłoby
odpowiednim dla mnie, nie wiedząc tego powiedzieć: 'Zaniechajcie bolesne
uczucie tego rodzaju?'. "Nie, czcigodny panie". "Ale ponieważ jest mi
znane zobaczone przeze mnie, zrealizowane, skontaktowane z mądrością
tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje pewien rodzaj bolesnego uczucia, niekorzystne
stany wzrastają u niego a korzystne zanikają', to mówię; 'Zaniechajcie
bolesne uczucie tego rodzaju'. I gdyby było to mi nieznane, niezobaczone
przeze mnie, niezrealizowane, nieskontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj
gdy ktoś czuje pewien rodzaj bolesnego uczucia, niekorzystne stany
zanikają u niego a korzystne wzrastają', czy byłoby odpowiednim dla
mnie, nie wiedząc tego powiedzieć: 'Wkraczajcie i trwajcie w tego
rodzaju bolesnym uczuciu?'". "Nie, czcigodny panie". "Ale ponieważ jest
mi znane, zobaczone przeze mnie, zrealizowane, skontaktowane z mądrością
tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje pewien rodzaj bolesnego uczucia,
niekorzystne stany zanikają u niego a korzystne wzrastają', to mówię;
'Wkraczajcie i trwajcie w tego rodzaju bolesne uczucie'.
I
gdyby było to mi nieznane, niezobaczone przeze mnie, niezrealizowane,
nieskontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje pewien rodzaj
ani-bolesnego-ani-przyjemnego uczucia, niekorzystne stany wzrastają u
niego a korzystne zanikają', czy byłoby odpowiednim dla mnie, nie
wiedząc tego powiedzieć: 'Zaniechajcie tego rodzaju
ani-bolesne-ani-przyjemne-uczucie?'". "Nie, czcigodny panie". "Ale
ponieważ jest mi znane, zobaczone przeze mnie, zrealizowane,
skontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje pewien rodzaj
ani-bolesnego-ani-przyjemnego uczucia, niekorzystne stany wzrastają u
niego a korzystne zanikają', to mówię; 'Zaniechajcie tego rodzaju
ani-bolesne-ani-przyjemne uczucie'. I gdyby było to mi nieznane,
niezobaczone przeze mnie, niezrealizowane, nieskontaktowane z mądrością
tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje inny rodzaj ani-bolesnego -ani-przyjemnego
uczucia, niekorzystne stany zanikają u niego a korzystne wzrastają', czy
byłoby odpowiednim dla mnie, nie wiedząc tego powiedzieć: 'Wkraczajcie i
trwajcie w tego rodzaju ani-bolesnym-ani-przyjemnym uczuciu?'". "Nie,
czcigodny panie". "Ale ponieważ jest mi znane, zobaczone przeze mnie,
zrealizowane, skontaktowane z mądrością tak: 'Tutaj gdy ktoś czuje
pewien rodzaj ani-bolesnego-ani-przyjemnego uczucia, niekorzystne stany
zanikają u niego a korzystne wzrastają', to mówię; 'Wkraczajcie i
trwajcie w tego rodzaju ani-bolesnym-ani-przyjemnym uczuciu'".
M 70
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.