W jakikolwiek sposób mnich trwa rozmyślając i rozważając efektem tego będą odpowiednie do tego inklinacje umysłu.
Jeżeli mnich trwa przy myśleniu ze zmysłowymi pragnieniami i rozważaniu
ze zmysłowymi pragnieniami, zaniechał on myślenia z wyrzeczeniem by
kultywować myślenie ze zmysłowymi pragnieniami, i taka też jest
inklinacja jego umysłu - w stronę myślenia ze zmysłowymi pragnieniami.
Jeżeli mnich trwa przy myśleniu ze złą wolą i rozważaniu ze złą wolą,
zaniechał on myślenia z wyrzeczeniem by kultywować myślenie ze złą wolą i
taka też jest inklinacja jego umysłu - w stronę myślenia ze złą wolą.
Jeżeli mnich trwa przy myśleniu z okrucieństwem i rozważaniu z
okrucieństwem, zaniechał on myślenia z wyrzeczeniem by kultywować
myślenie z okrucieństwem, i taka też jest inklinacja jego umysłu - w
stronę myślenia z okrucieństwem.
Tak jak w ostatnim deszczowym
miesiącu, jesienną porą gdy wzrastają zboża, pasterz pilnowałby swych
krów (stale) poklepując i poszturchując je kijem, to z tej to z drugiej
strony. Dlaczego tak jest? Ponieważ przewiduje on chłostę albo
uwięzienie czy stratę czy naganę, która mogłaby go spotkać (gdyby
pozwolił stadu wejść w zboże), tak też i ja przewidziałem w
niekorzystnych stanach niebezpieczeństwo degradacji i skalań, a w
korzystnych stanach błogosławieństwo wyrzeczenia z aspektem
oczyszczającym. M 19
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.