„Element materii, gospodarzu, jest
domem dla świadomości, ten którego świadomość jest spętana
pożądaniem wobec elementu materii, jest tym który wędruje w domu.
Element uczucia, gospodarzu, jest domem dla świadomości, ten
którego świadomość jest spętana pożądaniem wobec elementu
uczucia, jest tym który wędruje w domu. Element percepcji,
gospodarzu, jest domem dla świadomości, ten którego świadomość
jest spętana pożądaniem wobec elementu percepcji, jest tym który
wędruje w domu. Element determinacji, gospodarzu, jest domem dla
świadomości, ten którego świadomość jest spętana pożądaniem
wobec elementu determinacji, jest tym który wędruje w domu.
A jak, gospodarzu, wędruje bezdomnie?
Chęć, pożądanie, rozmiłowanie i pragnienie, zaangażowanie i
utrzymywanie, mentalne stanowiska, przywiązania i dogłębne
tendencje odnośnie elementu materii: te zostały porzucone przez
Tathagatę, ucięte u korzenia, uczynione jak palmowy pieniek,
zniszczone tak, że nie są one już dłużej podmiotem przyszłego
powstania. Dlatego Tathagata jest nazywany tym, który wędruje
bezdomnie. Chęć, pożądanie, rozmiłowanie i pragnienie,
zaangażowanie i utrzymywanie, mentalne stanowiska, przywiązania i
dogłębne tendencje odnośnie elementu uczucia ... percepcji ...
determinacji: te zostały porzucone przez Tathagatę, ucięte u
korzenie, uczynione jak palmowy pieniek, zniszczone tak, że nie są
one już dłużej podmiotem przyszłego powstania. Dlatego Tathagata
jest nazywany tym, który wędruje bezdomnie.SN 22: 3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.