W Barnasi, w Parku Jeleni w Isipatana.
Siedząc z boku, czcigodny Maha Kotthita powiedział do czcigodnego
Sariputty: „Przyjacielu Sariputto, jest powiedziane: 'ignorancja,
ignorancja'. Co, przyjacielu, jest ignorancją, i w jaki sposób jest
się pogrążonym w ignorancji?”
„Tu, przyjacielu, niepouczony
przeciętniak nie rozumie materii, jej powstania, jej wstrzymania, i
drogi prowadzącej do jej wstrzymania. Nie rozumie uczucia, jego
powstania, jego wstrzymania, i drogi prowadzącej do jego
wstrzymania. Nie rozumie percepcji, jej powstania, jej wstrzymania, i
drogi prowadzącej do jej wstrzymania. Nie rozumie determinacji, ich
powstania, ich wstrzymania, i drogi prowadzącej do ich wstrzymania.
Nie rozumie świadomości, jej powstania, jej wstrzymania, i drogi
prowadzącej do jej wstrzymania. To, przyjacielu, jest nazywane
ignorancją i w taki sposób jest się pogrążonym w ignorancji”.
Kiedy to zostało powiedziane,
czcigodny Sariputta powiedział do czcigodny Maha Kotthity:
„Przyjacielu, jest powiedziane 'prawdziwa wiedza, prawdziwa
wiedza'. Co przyjacielu, jest prawdziwą wiedzą, i w jaki sposób
ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy?”
„Tu, przyjacielu, poinstruowany
szlachetny uczeń, rozumie materię, jej powstanie, jej wstrzymanie,
i drogę prowadzącą do jej wstrzymania. Rozumie uczucie, jego
powstanie, jego wstrzymanie, i drogę prowadzącą do jego
wstrzymania. Rozumie percepcję, jej powstanie, jej wstrzymanie, i
drogę prowadzącą do jej wstrzymania. Rozumie determinacje, ich
powstanie, ich wstrzymanie, i drogę prowadzącą do ich wstrzymania.
Rozumie świadomość, jej powstanie, jej wstrzymanie, i drogę
prowadzącą do jej wstrzymania. To, przyjacielu, jest nazywane
prawdziwą wiedzą, i w taki sposób ktoś doszedł do prawdziwej
wiedzy”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.