wtorek, 23 kwietnia 2013

AN V, 144


Przy pewnej okazji, Zrealizowany mieszkał w Savatthi w Gaju Tikandaki. Tam Zrealizowany odezwał się do mnichów tak: „Mnisi!” „Czcigodny panie”, odpowiedzieli ci mnisi. Zrealizowany rzekł to:

„Mnisi, dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać postrzegając odpychające w nieodpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać postrzegając nieodpychające w odpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać postrzegając odpychające zarówno w nieodpychającym jaki i w odpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać postrzegając nieodpychające zarówno w odpychającym jak i w nieodpychającym. Dobrze jest dla mnicha, od czasu do czasu trwać w równowadze, uważnie i jasno postrzegając, odwróciwszy się zarówno od odpychającego jak i nieodpychającego.

A dla jakich korzyści mnich powinien trwać postrzegając odpychające w nieodpychającym? 'Niech pożądanie nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących pożądanie!': dla tej korzyści mnich powinien trwać postrzegając odpychające w nieodpychającym.

A dla jakich korzyści mnich powinien trwać postrzegając nieodpychające w odpychającym? 'Niech nienawiść nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących nienawiść!': dla tej korzyści mnich powinien trwać postrzegając nieodpychające w odpychającym.

A dla jakich korzyści mnich powinien trwać postrzegając odpychające zarówno w nieodpychającym jaki i w odpychającym? 'Niech pożądanie nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących pożądanie, ani niech nienawiść nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących nienawiść!': dla tej korzyści mnich powinien trwać postrzegając odpychające zarówno w nieodpychającym jaki i w odpychającym.

A dla jakich korzyści mnich powinien trwać postrzegając nieodpychające zarówno w odpychającym jak i w nieodpychającym? 'Niech nienawiść nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących nienawiść ani niech pożądanie nie powstanie u mnie, wobec rzeczy prowokujących pożądanie!': dla tej korzyści mnich powinien trwać postrzegając nieodpychające zarówno w odpychającym jak i w nieodpychającym.

A dla jakich korzyści mnich powinien trwać uważnie i jasno postrzegając, odwróciwszy się zarówno od odpychającego jak i nieodpychającego? 'Niech w ogóle żadne pożądanie nie powstanie u mnie nigdzie w żaden sposób wobec rzeczy prowokujących pożądanie! Niech w ogóle żadna nienawiść nie powstanie u mnie nigdzie w żaden sposób wobec rzeczy prowokujących nienawiść! Niech w ogóle żadne złudzenie nie powstanie u mnie nigdzie w żaden sposób wobec rzeczy prowokujących złudzenie!': dla tej korzyści mnich powinien trwać uważnie i jasno postrzegając, odwróciwszy się zarówno od odpychającego jak i nieodpychającego”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.