W Savatthi. Wtedy pewien mnich podszedł
do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział
do niego: „Czcigodny panie, jest powiedziane 'ignorancja,
ignorancja'. Co czcigodny panie jest ignorancją, i w jaki sposób
jest się pogrążonym w ignorancji?”
„Tu, mnichu, niepouczony
przeciętniak, nie rozumie materii będącej podmiotem powstania,
taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest
podmiotem powstania'. Nie rozumie materii będącej podmiotem zaniku,
taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest
podmiotem zaniku'. Nie rozumie materii będącej podmiotem powstania
i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia
jest podmiotem powstania i zaniku'.
Nie rozumie uczucia będącego
podmiotem powstania, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Uczucie jest podmiotem powstania'. Nie rozumie uczucia będącego
podmiotem zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Uczucie jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie uczucia będącego
podmiotem powstania i zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten
sposób: 'Uczucie jest podmiotem powstania i zaniku'.
Nie rozumie percepcji będącej
podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Percepcja jest podmiotem powstania'. Nie rozumie percepcji będącej
podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Percepcja jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie percepcji będącej
podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten
sposób: 'Percepcja jest podmiotem powstania i zaniku'.
Nie rozumie determinacji będących
podmiotem powstania, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób:
'Determinacje są podmiotem powstania'. Nie rozumie determinacji
będących podmiotem zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten
sposób: 'Determinacje są
podmiotem zaniku'. Nie rozumie determinacji będących
podmiotem powstania i zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten
sposób: ' Determinacje są podmiotem powstania i zaniku'.
Nie rozumie świadomości będącej
podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Świadomość jest podmiotem powstania'. Nie rozumie świadomości
będącej podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten
sposób: 'Świadomość jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie
świadomości będącej podmiotem powstania i zaniku, taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem
powstania i zaniku'.
To się nazywa ignorancja, mnichu, i w
ten sposób jest się pogrążonym w ignorancji”.
Kiedy to zostało powiedziane, ten
mnich powiedział do Zrealizowanego: „Czcigodny panie, jest
powiedziane 'prawdziwa wiedza, prawdziwa wiedza'. Co czcigodny panie
jest prawdziwą wiedzą, i w jaki sposób ktoś doszedł do
prawdziwej wiedzy?”
„Tu, mnichu, poinstruowany szlachetny
uczeń, rozumie materię będącą podmiotem powstania, taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem
powstania'. Rozumie materię będącą podmiotem zaniku, taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem zaniku'.
Rozumie materię będącej podmiotem powstania i zaniku, taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem powstania
i zaniku'.
Rozumie uczucie będące podmiotem
powstania, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie
jest podmiotem powstania'. Rozumie uczucia będące podmiotem zaniku,
takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest
podmiotem zaniku'. Rozumie uczucie będące podmiotem powstania i
zaniku, takim jakim rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Uczucie jest
podmiotem powstania i zaniku'.
Rozumie percepcję będą podmiotem
powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja
jest podmiotem powstania'. Rozumie percepcję będącą podmiotem
zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Percepcja
jest podmiotem zaniku'. Rozumie percepcję będącą podmiotem
powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: '
Percepcja jest podmiotem powstania i zaniku'.
Rozumie determinacje będące podmiotem
powstania, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób:
'Determinacje są podmiotem powstania'. Rozumie determinacje będące
podmiotem zaniku, takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób:
'Determinacje są podmiotem
zaniku'. Rozumie determinacje będące podmiotem powstania i zaniku,
takimi jakimi rzeczywiście są, w ten sposób: ' Determinacje są
podmiotem powstania i zaniku'.
Rozumie świadomość będącą
podmiotem powstania, taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Świadomość jest podmiotem powstania'. Rozumie świadomości
będącą podmiotem zaniku, taką jaką rzeczywiście jest, w ten
sposób: 'Świadomość jest podmiotem zaniku'. Rozumie świadomość
będącą podmiotem powstania i zaniku, taką jaką rzeczywiście
jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania i
zaniku'.
To jest nazywane prawdziwą wiedzą,
mnichu, i w ten sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.