Strony

piątek, 5 kwietnia 2013

SN 22: 135

W Barnasi, w Parku Jeleni w Isipatana. Siedząc z boku, czcigodny Maha Kotthita powiedział do czcigodnego Sariputty: „Przyjacielu Sariputto, jest powiedziane: 'ignorancja, ignorancja'. Co, przyjacielu, jest ignorancją, i w jaki sposób jest się pogrążonym w ignorancji?”

„Tu, przyjacielu, niepouczony przeciętniak nie rozumie materii, jej powstania, jej wstrzymania, i drogi prowadzącej do jej wstrzymania. Nie rozumie uczucia, jego powstania, jego wstrzymania, i drogi prowadzącej do jego wstrzymania. Nie rozumie percepcji, jej powstania, jej wstrzymania, i drogi prowadzącej do jej wstrzymania. Nie rozumie determinacji, ich powstania, ich wstrzymania, i drogi prowadzącej do ich wstrzymania. Nie rozumie świadomości, jej powstania, jej wstrzymania, i drogi prowadzącej do jej wstrzymania. To, przyjacielu, jest nazywane ignorancją i w taki sposób jest się pogrążonym w ignorancji”.

Kiedy to zostało powiedziane, czcigodny Sariputta powiedział do czcigodny Maha Kotthity: „Przyjacielu, jest powiedziane 'prawdziwa wiedza, prawdziwa wiedza'. Co przyjacielu, jest prawdziwą wiedzą, i w jaki sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy?”

„Tu, przyjacielu, poinstruowany szlachetny uczeń, rozumie materię, jej powstanie, jej wstrzymanie, i drogę prowadzącą do jej wstrzymania. Rozumie uczucie, jego powstanie, jego wstrzymanie, i drogę prowadzącą do jego wstrzymania. Rozumie percepcję, jej powstanie, jej wstrzymanie, i drogę prowadzącą do jej wstrzymania. Rozumie determinacje, ich powstanie, ich wstrzymanie, i drogę prowadzącą do ich wstrzymania. Rozumie świadomość, jej powstanie, jej wstrzymanie, i drogę prowadzącą do jej wstrzymania. To, przyjacielu, jest nazywane prawdziwą wiedzą, i w taki sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.