W Barnasi, w Parku Jeleni w Isipatana.
Siedząc z boku, czcigodny Maha Kottthita powiedział do czcigodnego
Sariputty: „Przyjacielu Sariputto,' jest powiedziane: 'prawdziwa
wiedza, prawdziwa wiedza'. Co przyjacielu, jest prawdziwą wiedzą, i
w jaki sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy?”
„Tu, przyjacielu, poinstruowany
szlachetny uczeń rozumie, takimi jakimi rzeczywiście są:
gratyfikacja, niebezpieczeństwo, i ucieczka w przypadku materii,
uczucia, percepcji, determinacji i świadomości. To, przyjacielu,
jest nazywane prawdziwą wiedzą, i w taki sposób ktoś doszedł do
prawdziwej wiedzy”.
***
W Barnasi, w Parku Jeleni w Isipatana.
Siedząc z boku, czcigodny Maha Kottthita powiedział do czcigodnego
Sariputty: „Przyjacielu Sariputto,' jest powiedziane: 'prawdziwa
wiedza, prawdziwa wiedza'. Co przyjacielu, jest prawdziwą wiedzą, i
w jaki sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy?”
„Tu, przyjacielu, poinstruowany
szlachetny uczeń rozumie, takimi jakimi rzeczywiście są:
powstawanie i przemijanie, gratyfikacja, niebezpieczeństwo, i
ucieczka w przypadku materii, uczucia, percepcji, determinacji i
świadomości. To, przyjacielu, jest nazywane prawdziwą wiedzą, i w
taki sposób ktoś doszedł do prawdziwej wiedzy”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.