W Savatthi. Mnisi, poinstruowany
szlachetny uczeń nie myśli: „Kiedy co jest, co dochodzi do bycia?
Z powstaniem czego co powstaje? Kiedy co jest, determinacje dochodzą
do bycia? Kiedy co jest, świadomość dochodzi do bycia? Kiedy co
jest, imię-i-materia dochodzi do bycia? Kiedy co jest, sześcioraka
baza dochodzi do bycia? Kiedy co jest, kontakt dochodzi do bycia?
Kiedy co jest, uczucie dochodzi do bycia? Kiedy co jest, pragnienie
dochodzi do bycia? Kiedy co jest, utrzymywanie dochodzi do bycia?
Kiedy co jest, istnienie dochodzi do bycia? Kiedy co jest, narodziny
dochodzą do bycia? Kiedy co jest, starość i śmierć dochodzi do
bycia?
Raczej, mnisi, poinstruowany szlachetny
uczeń ma wiedzę o tym, która jest niezależna od innych: „Kiedy
to jest – to jest, z powstaniem tego to powstaje. Kiedy jest
ignorancja, determinacje dochodzą do bycia. Kiedy są determinacje,
świadomość dochodzi do bycia. Kiedy jest świadomość,
imię-i-materia dochodzi do bycia. Kiedy jest imię-i-materia,
sześcioraka baza dochodzi do bycia. Kiedy jest sześcioraka baza,
kontakt dochodzi do bycia. Kiedy jest kontakt, uczucie dochodzi do
bycia. Kiedy jest uczucie, pragnienie dochodzi do bycia. Kiedy jest
pragnienie, utrzymywanie dochodzi do bycia. Kiedy jest utrzymywanie,
istnienie dochodzi do bycia. Kiedy jest istnienie, narodziny dochodzą
do bycia. Kiedy są narodziny, starość i śmierć dochodzi do
bycia. Rozumie w ten sposób: „W taki sposób powstaje świat”.
Mnisi, poinstruowany szlachetny uczeń
nie myśli: „Kiedy czego nie ma, co nie dochodzi do bycia? Ze
wstrzymaniem czego co zanika? Kiedy czego nie ma, determinacje nie
dochodzą do bycia? Kiedy czego nie ma, świadomość nie dochodzi do
bycia? Kiedy czego nie ma, świadomość nie dochodzi do bycia? Kiedy
czego nie ma, imię-i-materia nie dochodzi do bycia? Kiedy czego nie
ma, sześcioraka baza nie dochodzi do bycia? Kiedy czego nie ma,
kontakt nie dochodzi do bycia? Kiedy czego nie ma, uczucie nie
dochodzi do bycia? Kiedy czego nie ma, pragnienie nie dochodzi do
bycia? Kiedy czego nie ma, utrzymywanie nie dochodzi do bycia? Kiedy
czego nie ma, istnienie nie dochodzi do bycia? Kiedy czego nie ma,
narodziny nie dochodzą do bycia? Kiedy czego nie ma, starość i
śmierć nie dochodzi do bycia?
Raczej, mnisi, poinstruowany szlachetny
uczeń ma wiedzę o tym, która jest niezależna od innych: „Kiedy
tego nie ma, to nie dochodzi do bycia; ze wstrzymaniem tego, to
zanika. Kiedy nie ma ignorancji, determinacje nie dochodzą do bycia.
Kiedy nie ma determinacji, świadomość nie dochodzi do bycia. Kiedy
nie ma świadomości, imię-i-materia nie dochodzi do bycia. Kiedy
nie ma imienia-i-materii, sześcioraka baza nie dochodzi do bycia.
Kiedy nie ma sześciorakiej bazy, kontakt nie dochodzi do bycia.
Kiedy nie ma kontaktu, uczucie nie dochodzi do bycia. Kiedy nie ma
uczucia, pragnienie nie dochodzi do bycia. Kiedy nie ma pragnienia,
utrzymywanie nie dochodzi do bycia. Kiedy nie ma utrzymywania,
istnienie nie dochodzi do bycia. Kiedy nie ma istnienia, narodziny
nie dochodzą do bycia. Kiedy nie ma narodzin, starość i śmierć
nie dochodzą do bycia”. Rozumie on: „W taki sposób zanika
świat”.
Mnisi, kiedy szlachetny uczeń w taki
sposób zrozumiał takim jakim rzeczywiście jest, powstanie i
przemijanie świata, jest on nazywany szlachetnym uczniem, który
jest spełniony w poglądzie, spełniony w wizji, który doszedł do
tej prawdziwej Dhammy, który zobaczył tą prawdziwą Dhammę, który
posiada wiedzę tego w treningu, prawdziwą wiedzą tego w treningu,
który wkroczył w strumień Dhammy, szlachetnym z przenikliwą
wiedzą, tym który stoi przed bramą do Nieśmiertelności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.