niedziela, 5 maja 2013

AN IV, 49


Mnisi, są te cztery inwersje percepcji, umysłu, poglądu. Jakie cztery? Inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca nietrwałe za będące trwałym; inwersja percepcji, inwersja, poglądu biorąca to co cierpieniem za będące przyjemnym; inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co nie-ja za będące ja; inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co nieatrakcyjne za będące atrakcyjnym.

Mnisi, są te cztery nie-inwersje percepcji, umysłu, poglądu. Jakie cztery? Nie-inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca nietrwałe za będące nietrwałym; nie-inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co cierpieniem za będące cierpieniem; nie-inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co nie-ja za będące nie-ja; nie-inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co nieatrakcyjne za będące nieatrakcyjnym.

Postrzegając trwałość w nietrwałym,
postrzegając przyjemne w tym co cierpieniem,
postrzegając ja w tym co nie-ja,
i postrzegając atrakcyjne w tym co nieatrakcyjne,
istoty uciekają się do błędnych poglądów,
ich umysły degenerują się, ich percepcja jest zniekształcona.

Tacy ludzie są związani uprzężą Mary,
i nie osiągają bezpieczeństwa od niewoli.
Istoty kontynuują samsarę,
idąc od narodzin do śmierci.

Ale kiedy Buddowie powstają w świecie,
wysyłając wokół doskonałe światło,
odsłaniają tą Dhammę, która prowadzi
do uspokojenia cierpienia.

Usłyszawszy ją, mądrzy ludzie,
odzyskują zdrowie.
Zobaczyli nietrwałe jako nietrwałe,
i to co cierpieniem jako cierpienie.

Zobaczyli to co nie-ja jako nie-ja
i nieatrakcyjne jako nieatrakcyjne.
Przez uzyskanie właściwego poglądu,
pokonali cierpienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.