Mnisi, są te cztery inwersje
percepcji, umysłu, poglądu. Jakie cztery? Inwersja percepcji,
umysłu, poglądu biorąca nietrwałe za będące trwałym; inwersja
percepcji, inwersja, poglądu biorąca to co cierpieniem za będące
przyjemnym; inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co
nie-ja za będące ja; inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca
to co nieatrakcyjne za będące atrakcyjnym.
Mnisi, są te cztery nie-inwersje
percepcji, umysłu, poglądu. Jakie cztery? Nie-inwersja percepcji,
umysłu, poglądu biorąca nietrwałe za będące nietrwałym;
nie-inwersja percepcji, umysłu, poglądu biorąca to co cierpieniem
za będące cierpieniem; nie-inwersja percepcji, umysłu, poglądu
biorąca to co nie-ja za będące nie-ja; nie-inwersja percepcji,
umysłu, poglądu biorąca to co nieatrakcyjne za będące
nieatrakcyjnym.
Postrzegając trwałość w nietrwałym,
postrzegając przyjemne w tym co
cierpieniem,
postrzegając ja w tym co nie-ja,
i postrzegając atrakcyjne w tym co
nieatrakcyjne,
istoty uciekają się do błędnych
poglądów,
ich umysły degenerują się, ich
percepcja jest zniekształcona.
Tacy ludzie są związani uprzężą
Mary,
i nie osiągają bezpieczeństwa od
niewoli.
Istoty kontynuują samsarę,
idąc od narodzin do śmierci.
Ale kiedy Buddowie powstają w świecie,
wysyłając wokół doskonałe światło,
odsłaniają tą Dhammę, która
prowadzi
do uspokojenia cierpienia.
Usłyszawszy ją, mądrzy ludzie,
odzyskują zdrowie.
Zobaczyli nietrwałe jako nietrwałe,
i to co cierpieniem jako cierpienie.
Zobaczyli to co nie-ja jako nie-ja
i nieatrakcyjne jako nieatrakcyjne.
Przez uzyskanie właściwego poglądu,
pokonali cierpienie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.