AN VI, 73
Mnisi, bez porzucenia sześciu rzeczy,
nie jest się zdolnym do wkroczenia i trwania w pierwszej jhanie.
Jakich sześciu? Zmysłowego pożądania, złej woli, ospałości i
stanów letargicznych, niepokoju i wyrzutów sumienia, wątpliwości;
i nie zobaczyło się jasno z odpowiednim zrozumieniem, takim jakim
rzeczywiście jest, niebezpieczeństwo w zmysłowych przyjemnościach.
Bez porzucenia sześciu rzeczy, nie jest się zdolnym do wkroczenia i
trwania w pierwszej jhanie.
Mnisi, z porzuceniem sześciu rzeczy,
jest się zdolnym do wkroczenia i trwania w pierwszej jhanie. Jakich
sześciu? Zmysłowego pożądania, złej woli, ospałości i stanów
letargicznych, niepokoju i wyrzutów sumienia, wątpliwości; i
zobaczyło się jasno z odpowiednim zrozumieniem, takim jakim
rzeczywiście jest, niebezpieczeństwo w zmysłowych przyjemnościach.
Z porzuceniem sześciu rzeczy, nie jest się zdolnym do wkroczenia i
trwania w pierwszej jhanie.
AN VI, 74
Mnisi, bez porzucenia sześciu rzeczy,
nie jest się zdolnym do wkroczenia i trwania w pierwszej jhanie.
Jakich sześciu? Zmysłowej myśli, myśli złej woli, myśli
krzywdzenia, zmysłowej percepcji, percepcji złej woli i percepcji
krzywdzenia. Bez porzucenia sześciu rzeczy, nie jest się zdolnym do
wkroczenia i trwania w pierwszej jhanie.
Mnisi, z porzuceniem sześciu rzeczy,
jest się zdolnym do wkroczenia i trwania w pierwszej jhanie. Jakich
sześciu? Zmysłowej myśli, myśli złej woli, myśli krzywdzenia,
zmysłowej percepcji, percepcji złej woli i percepcji krzywdzenia. Z
porzuceniem sześciu rzeczy, jest się zdolnym do wkroczenia i
trwania w pierwszej jhanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.