niedziela, 7 lipca 2013

AN X, 84


Przy pewnej okazji Zrealizowany mieszkał w Campa na brzegu Lotosowego Stawu Gaggara. Tam czcigodny Maha Moggallana odezwał się do mnichów tak: „Przyjaciele mnisi!”. „Przyjacielu”, odpowiedzieli ci mnisi. Czcigodny Maha Moggallana rzekł to:

„Tu, przyjaciele, mnich deklaruje finałową wiedzę w ten sposób: 'Narodziny wyczerpane, święte życie przeżyte, co trzeba było wykonać zostało wykonane, nigdy więcej powrotu do tego stanu istnienia'. Tathagata, czy jego uczeń który jest osiadającym jhany – obeznany w osiągnięciach, obeznany w umysłach innych, obeznany we drogach umysłu innych – pyta go, wypytuje i poddaje krzyżowym pytaniom. Kiedy jest on tak pytany, wypytywany i poddany krzyżowym pytaniom przez Tathagatę czy jego ucznia, dochodzi do impasu i jest sfrustrowany. Spotyka się z klęską, spotyka się z katastrofą, spotyka się z klęską i katastrofą.

Tathagata, czy jego uczeń który jest osiadającym jhany – obeznany w osiągnięciach, obeznany w umysłach innych, obeznany we drogach umysłu innych obejmuje swym umysłem jego umysł i rozważa: 'Dlaczego ten czcigodny deklaruje finałową wiedzę w ten sposób: 'Narodziny wyczerpane, święte życie przeżyte, co trzeba było wykonać zostało wykonane, nigdy więcej powrotu do tego stanu istnienia'?' Po objęciu swym umysłem jego umysłu, rozumie:

'Ten czcigodny jest skłonny do gniewu i jego umysł często ulega obsesji gniewu. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja gniewu jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest wrogo nastawiony i jego umysł często ulega obsesji wrogości. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja wrogości jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest skłonny do oczerniania i jego umysł często ulega obsesji oczerniania. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja oczerniania jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest wyniosły i jego umysł często ulega obsesji wyniosłości. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja wyniosłości jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest zazdrosny i jego umysł często ulega obsesji zazdrości. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja zazdrości jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest skąpy i jego umysł często ulega obsesji skąpstwa. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja skąpstwa jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest chytry i jego umysł często ulega obsesji chytrości. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja chytrości jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny jest zwodniczy i jego umysł często ulega obsesji zwodniczości. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja zwodniczości jest przypadkiem upadania.

Ten czcigodny ma złe pragnienia i jego umysł często ulega obsesji pragnienia. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja pragnienia jest przypadkiem upadania'.

Naprawdę, przyjaciele, jest niemożliwe dla mnicha który nie porzucił tych dziesięciu rzeczy by osiągnął wzrost, postęp, i dojrzałość w tej Dhammie i Dyscyplinie. Ale jest możliwe dla mnicha który porzucił te dziesięć rzeczy by osiągnął wzrost, postęp, i dojrzałość w tej Dhammie i Dyscyplinie”.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.