Przy pewnej okazji Zrealizowany
mieszkał w Campa na brzegu Lotosowego Stawu Gaggara. Tam czcigodny
Maha Moggallana odezwał się do mnichów tak: „Przyjaciele
mnisi!”. „Przyjacielu”, odpowiedzieli ci mnisi. Czcigodny Maha
Moggallana rzekł to:
„Tu, przyjaciele, mnich deklaruje
finałową wiedzę w ten sposób: 'Narodziny wyczerpane, święte
życie przeżyte, co trzeba było wykonać zostało wykonane, nigdy
więcej powrotu do tego stanu istnienia'. Tathagata, czy jego uczeń
który jest osiadającym jhany – obeznany w osiągnięciach,
obeznany w umysłach innych, obeznany we drogach umysłu innych –
pyta go, wypytuje i poddaje krzyżowym pytaniom. Kiedy jest on tak
pytany, wypytywany i poddany krzyżowym pytaniom przez Tathagatę czy
jego ucznia, dochodzi do impasu i jest sfrustrowany. Spotyka się z
klęską, spotyka się z katastrofą, spotyka się z klęską i
katastrofą.
Tathagata, czy jego uczeń który jest
osiadającym jhany – obeznany w osiągnięciach, obeznany w
umysłach innych, obeznany we drogach umysłu innych obejmuje swym
umysłem jego umysł i rozważa: 'Dlaczego ten czcigodny deklaruje
finałową wiedzę w ten sposób: 'Narodziny wyczerpane, święte
życie przeżyte, co trzeba było wykonać zostało wykonane, nigdy
więcej powrotu do tego stanu istnienia'?' Po objęciu swym umysłem
jego umysłu, rozumie:
'Ten czcigodny jest skłonny do gniewu
i jego umysł często ulega obsesji gniewu. Ale w tej Dhammie i
Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja gniewu jest
przypadkiem upadania.
Ten czcigodny jest wrogo nastawiony i
jego umysł często ulega obsesji wrogości. Ale w tej Dhammie i
Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja wrogości jest
przypadkiem upadania.
Ten czcigodny jest skłonny do
oczerniania i jego umysł często ulega obsesji oczerniania. Ale w
tej Dhammie i Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja
oczerniania jest przypadkiem upadania.
Ten czcigodny jest wyniosły i jego
umysł często ulega obsesji wyniosłości. Ale w tej Dhammie i
Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja wyniosłości
jest przypadkiem upadania.
Ten czcigodny jest zazdrosny i jego
umysł często ulega obsesji zazdrości. Ale w tej Dhammie i
Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja zazdrości jest
przypadkiem upadania.
Ten czcigodny jest skąpy i jego umysł
często ulega obsesji skąpstwa. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie
proklamowanych przez Tathagatę, obsesja skąpstwa jest przypadkiem
upadania.
Ten czcigodny jest chytry i jego umysł
często ulega obsesji chytrości. Ale w tej Dhammie i Dyscyplinie
proklamowanych przez Tathagatę, obsesja chytrości jest przypadkiem
upadania.
Ten czcigodny jest zwodniczy i jego
umysł często ulega obsesji zwodniczości. Ale w tej Dhammie i
Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja zwodniczości
jest przypadkiem upadania.
Ten czcigodny ma złe pragnienia i jego
umysł często ulega obsesji pragnienia. Ale w tej Dhammie i
Dyscyplinie proklamowanych przez Tathagatę, obsesja pragnienia jest
przypadkiem upadania'.
Naprawdę, przyjaciele, jest niemożliwe
dla mnicha który nie porzucił tych dziesięciu rzeczy by osiągnął
wzrost, postęp, i dojrzałość w tej Dhammie i Dyscyplinie. Ale
jest możliwe dla mnicha który porzucił te dziesięć rzeczy by
osiągnął wzrost, postęp, i dojrzałość w tej Dhammie i
Dyscyplinie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.