środa, 3 lipca 2013

AN X, 62


Mnisi, jest powiedziane: „Pierwszy punkt pragnienia istnienia, mnisi, nie jest widziany: przed tym nie było pragnienia istnienia, i po tym doszło do istnienia”. Jednakże, pragnienie istnienia ma swój warunek. Powiadam, mnisi, że pragnienie istnienia ma pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla pragnienia istnienia? Powinno się powiedzieć: ignorancja. Powiadam, mnisi, że ignorancja ma pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla ignorancji? Powinno się powiedzieć: pięć przeszkód. Powiadam, że pięć przeszkód również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla pięciu przeszkód? Powinno się powiedzieć: trzy rodzaje błędnego zachowania. Powiadam, że trzy rodzaje błędnego zachowania również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla trzech rodzajów błędnego zachowania? Powinno się powiedzieć: niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Powiadam, że niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla niewstrzemięźliwości funkcji zmysłowych? Powinno się powiedzieć: brak uważności i jasnego postrzegania. Powiadam, że brak uważności i jasnego postrzegania również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla braku uważności i jasnego postrzegania? Powinno się powiedzieć: nieodpowiednie skierowanie uwagi. Powiadam, że nieodpowiednie skierowanie uwagi również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla nieodpowiedniego skierowania uwagi? Powinno się powiedzieć: brak wiary. Powiadam, że brak wiary również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla braku wiary? Powinno się powiedzieć: nie słyszenie dobrej Dhammy. Powiadam, że nie słyszenie dobrej Dhammy również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla nie słyszenia dobrej Dhammy? Powinno się powiedzieć: nie stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi.

W taki sposób nie stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia nie słyszenie dobrej Dhammy. Nie słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione, wypełnia brak wiary. Brak wiary, wypełniony, wypełnia nieodpowiednie skierowanie uwagi. Nieodpowiednie skierowanie uwagi, wypełnione, wypełnia brak uważności i jasnego postrzegania. Brak uważności i jasnego postrzegania wypełniony, wypełnia niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych, wypełniona, wypełnia trzy rodzaje błędnego zachowania. Trzy rodzaje błędnego zachowania, wypełnione, wypełniają pięć przeszkód. Pięć przeszkód, wypełnione, wypełnia ignorancję. Ignorancja wypełniona, wypełnia pragnienie istnienia. W taki sposób jest pokarm dla pragnienia istnienia, i w ten sposób staje się ono wypełnione.

Tak jak gdy pada i deszcz opada grubymi kroplami na szczyty górskie, i woda spływając w dół po zboczach wypełnia klify, pęknięcia i szczeliny, te, stając się pełne, wypełniają stawy, te, stając się pełne, wypełniają jeziora, te, stając się pełne, wypełniają strumienie, te stając się pełne, wypełniają rzeki i te, stając się pełne, wypełniają wielki ocean i w ten sposób staje się on pełny, tak też nie stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia nie słyszenie dobrej Dhammy. Nie słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione, wypełnia brak wiary. Brak wiary, wypełniony, wypełnia nieodpowiednie skierowanie uwagi. Nieodpowiednie skierowanie uwagi, wypełnione, wypełnia brak uważności i jasnego postrzegania. Brak uważności i jasnego postrzegania wypełniony, wypełnia niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych, wypełniona, wypełnia trzy rodzaje błędnego zachowania. Trzy rodzaje błędnego zachowania, wypełnione, wypełniają pięć przeszkód. Pięć przeszkód, wypełnione, wypełnia ignorancję. Ignorancja wypełniona, wypełnia pragnienie istnienia. W taki sposób jest pokarm dla pragnienia istnienia, i w ten sposób staje się ono wypełnione.

Powiadam, mnisi, że prawdziwa wiedza i wyzwolenie mają pokarm, nie są bez pokarmu. A co jest pokarmem dla prawdziwej wiedzy i wyzwolenia? Powinno się powiedzieć siedem czynników przebudzenia. Siedem czynników przebudzenia także, powiadam, mają pokarm, nie są bez pokarmu. A co jest pokarmem dla siedmiu czynników przebudzenia? Powinno się powiedzieć: cztery podstawy uważności. Cztery podstawy uważności także, powiadam, mają pokarm, nie są bez pokarmu. A co jest pokarmem dla czterech podstaw uważności? Powinno się powiedzieć: trzy rodzaje dobrego zachowania. Powiadam, że trzy rodzaje dobrego zachowania również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla trzech rodzajów dobrego zachowania? Powinno się powiedzieć: wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Powiadam, że wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla wstrzemięźliwości funkcji zmysłowych? Powinno się powiedzieć: uważność i jasne postrzeganie. Powiadam, że uważność i jasne postrzeganie również mają swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla uważności i jasnego postrzegania? Powinno się powiedzieć: odpowiednie skierowanie uwagi. Powiadam, że odpowiednie skierowanie uwagi również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla odpowiedniego skierowania uwagi? Powinno się powiedzieć: wiara. Powiadam, że wiara również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla wiary? Powinno się powiedzieć: słyszenie dobrej Dhammy. Powiadam, że słyszenie dobrej Dhammy również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla słyszenia dobrej Dhammy? Powinno się powiedzieć: stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi.

W taki sposób, stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia słyszenie dobrej Dhammy. Słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione, wypełnia wiarę. Wiara wypełniona, wypełnia odpowiednie skierowanie uwagi. Odpowiednie skierowanie uwagi, wypełnione, wypełnia uważność i jasne postrzeganie. Uważność i jasne postrzeganie, wypełnione, wypełnia wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych, wypełniona, wypełnia trzy rodzaje dobrego zachowania. Trzy rodzaje dobrego zachowania, wypełnione, wypełniają wypełniają cztery podstawy uważności. Cztery podstawy uważności wypełnione, wypełniają siedem czynników przebudzenia. Siedem czynników przebudzenia, wypełnione, wypełniają wiedzę i wyzwolenie. W taki sposób jest pokarm dla wiedzy i wyzwolenia i w ten sposób stają się wypełnione.

Tak jak gdy pada i deszcz opada grubymi kroplami na szczyty górskie, i woda spływając w dół po zboczach wypełnia klify, pęknięcia i szczeliny, te, stając się pełne, wypełniają stawy, te, stając się pełne, wypełniają jeziora, te, stając się pełne, wypełniają strumienie, te stając się pełne, wypełniają rzeki i te, stając się pełne, wypełniają wielki ocean i w ten sposób staje się on pełny, tak też stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia słyszenie dobrej Dhammy. Słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione, wypełnia wiarę. Wiara wypełniona, wypełnia odpowiednie skierowanie uwagi. Odpowiednie skierowanie uwagi, wypełnione, wypełnia uważność i jasne postrzeganie. Uważność i jasne postrzeganie, wypełnione, wypełnia wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych, wypełniona, wypełnia trzy rodzaje dobrego zachowania. Trzy rodzaje dobrego zachowania, wypełnione, wypełniają wypełniają cztery podstawy uważności. Cztery podstawy uważności wypełnione, wypełniają siedem czynników przebudzenia. Siedem czynników przebudzenia, wypełnione, wypełniają wiedzę i wyzwolenie. W taki sposób jest pokarm dla wiedzy i wyzwolenia i w ten sposób stają się wypełnione. W taki sposób jest pokarm dla wiedzy i wyzwolenia, i w ten sposób staje się one wypełniona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.