Mnisi, jest te siedem rodzajów osób
które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar, warte
oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata. Jakie
siedem?
Tu, mnisi, ktoś trwa kontemplując
cierpienie w oku … trwa kontemplując nie-ja w oku ... trwa
kontemplując destrukcję w oku … trwa kontemplując zanikanie w
oku … trwa kontemplując przemijanie w oku … trwa kontemplując
wstrzymanie w oku … trwa kontemplując rezygnację w oku,
postrzegając rezygnację,
doświadczając rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając
na niej umysł, przenikając ją z mądrością. Ze zniszczeniem
skaz, realizuje on sam dla siebie z bezpośrednią mądrością,
tutaj i teraz, wyzwolenie umysłu bez skaz, wyzwolenie przez
zrozumienie i wkroczywszy weń, trwa w nim. To pierwszy rodzaj osoby
wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej
oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
rezygnację w oku postrzegając rezygnację, doświadczając
rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej umysł,
przenikając ją z mądrością. Dla niego wyczerpanie skaz i
zakończenie życia pojawiają się symultanicznie. To drugi rodzaj
osoby wartej podarunków, wartej gościnności, wartej ofiar, wartej
oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
rezygnację w oku postrzegając rezygnację, doświadczając
rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej umysł,
przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu
niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie w interwale.
To trzeci rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności,
wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola
zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
rezygnację w oku postrzegając rezygnację, doświadczając
rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej umysł,
przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu
niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie przy
lądowaniu. To czwarty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej
gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
rezygnację w oku postrzegając rezygnację, doświadczając
rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej umysł,
przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu
niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie baz wysiłku.
To piąty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności,
wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola
zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
rezygnację w oku postrzegając rezygnację, doświadczając
rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej umysł,
przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu
niższych pęt, staje się on realizującym wygaszenie z wysiłkiem.
To szósty rodzaj osoby wartej podarunków, wartej gościnności,
wartej ofiar, wartej oddawania jej czci, nieprzewyższonego pola
zasług dla świata.
I znów, ktoś trwa kontemplując
rezygnację w oku postrzegając rezygnację, doświadczając
rezygnacji, stale, ciągle i bez przerwy skupiając na niej umysł,
przenikając ją z mądrością. Z całkowitym zniszczeniem pięciu
niższych pęt, staje się on kierowanym pod prąd, wiedzionym ku
królestwu Akanittha. To siódmy rodzaj osoby wartej podarunków,
wartej gościnności, wartej ofiar, wartej oddawania jej czci,
nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
Takie, mnisi, jest te siedem rodzajów
osób które są warte podarunków, warte gościnności, warte ofiar,
warte oddawania im czci, nieprzewyższonego pola zasług dla świata.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.